Liderem oglądalności wśród kanałów Telewizji Polskiej była tradycyjnie TVP1. Jej udział w czerwcu 2014 roku wyniósł 12,92 proc. i w porównaniu do czerwca 2013 roku wzrósł on o 2,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości TVP.
Drugie miejsce zajęła TVP2, której średni miesięczny wynik wyniósł 10,28 proc., po wzroście o 19,81 proc. Wzrosty te to m.in. skutek transmitowania przez obie anteny Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii.
Na podium znalazło się jeszcze TVP Info. Wynik tej stacji w zeszłym miesiącu wzrósł o 4,52 proc. do 3,47 proc.
Piąte miejsce zajęła uruchomiona we wrześniu ub.r. TVP Regionalna, której udział w czerwcu 2014 roku wyniósł 1,14 proc.
Natomiast na ostatniej pozycji wśród sklasyfikowany został najmłodszy kanał TVP ABC, który rozpoczął nadawanie w lutym br. Jego średni udział w analizowanym okresie wyniósł 0,42 proc. (zobacz wyniki oglądalności tej stacji).

Największym wzrostem, wynoszącym 150 proc., pochwalić się mógł TVP Sport. Jego średni udział wyniósł 0,75 proc. Należy jednak podkreślić, iż w czerwcu br. stacja ta - podobnie jak TVP1 i TVP2 - transmitowała mecze MŚ w piłce nożnej.
Z kolei jedyny spadek odnotowała TVP Polonia, której udział zmniejszył się o 19,77 proc. do 0,69 proc.
Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w czerwcu br. wyniósł 33,65 proc. W porównaniu do czerwca ub.r. zwiększył się on o 16,64 proc., kiedy to wynosił 28,85 proc.
W grupie 16-49 liderem także była Jedynka z udziałem na poziomie 11,38 proc. Stacja ta w porównaniu do czerwca ub.r. zanotowała wzrost o 26,87 proc. Drugie miejsce zajęła TVP2 (9,73 proc. udziału; wzrost 31,31 proc.). Z kolei na ostatnią pozycję podium (z miejsca czwartego) awansowały TVP Seriale (1,53 proc.; do góry o 15,91 proc.).

Łączny udział Grupy TVP w tej grupie wiekowej zwiększył się w czerwcu br. o 26,63 proc. i wyniósł 28,39 proc. udziału.











