Grupa Żywiec z 1,642 mld zł przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2018. „Skuteczna strategia marketingowa”

Grupa Żywiec odnotowała 123,81 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w pierwszym półroczu tego roku wobec 134,78 mln zł zysku rok wcześniej, podała firma w sprawozdaniu finansowym. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży za rok 2018 wyniosły zaś 1,642 mld zł.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Grupa Żywiec z 1,642 mld zł przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2018. „Skuteczna strategia marketingowa”
fot. materiały prasowe

W raportowanym okresie, zysk operacyjny Grupy Żywiec wyniósł 175,88 mln zł wobec 173,54 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto w tylko drugim kwartale 2018 r. wyniósł 119,3 mln zł (106,9 mln zł zysku rok wcześniej), o 11,6 proc. więcej w ujęciu rdr. Przychody ze sprzedaży w 2018 roku wzrosły o 7,4 proc. w relacji rdr. i wyniosły 1 641,96 mln zł w 2018 r.(1 584,5 mln zł na koniec czerwca 2017r.).

Zysk netto w pierwszym półroczu br. wyniósł 123,8 mln zł, o 8,1 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Grupa Żywiec w omawianym okresie sprzedała 5,6 mln hektolitrów piwa. - Bardzo dobra pogoda w kwietniu i maju oraz dodatkowe okazje do konsumpcji piwa związane z mistrzostwami świata w piłce nożnej sprawiły, że mimo słabego pierwszego kwartału, w całym pierwszym półroczu 2018 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o ponad 3 proc. w ujęciu ilościowym i o 6 proc. w ujęciu wartościowym - czytamy w raporcie firmy.

- Dzięki skutecznej strategii marketingowej i sprzyjającej pogodzie w drugim kwartale 2018 roku zwiększyliśmy zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk operacyjny, równoważąc słabsze wyniki pierwszego kwartału. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z tego, że konsumenci bardzo chętnie sięgali po nasze nowe propozycje bezalkoholowe ze Strefy Zero, specjalności i marki premium, co przyniosło wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa (+6%) oraz wzrost całościowych przychodów (+4%). Nasza strategia budowania wartości przynosi oczekiwane rezultaty i będziemy ją kontynuować. Jesteśmy zadowoleni z wyników pierwszego półrocza i skupiamy się na realizacji założonych planów w sezonie - powiedział prezes Guillaume Duverdier, cytowany w raporcie.

Grupa Żywiec wprowadziła w tym roku do oferty nowe warianty piwa bezalkoholowego Heineken i Warka Radler, cydr Dziki Sad o smaku czereśniowym oraz kolejny brand Żywiec Sesyjne IPA. Firma ma w swoim portfolio dwanaście marek piwa, które warzy w pięciu browarach - Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"