Z danych firmy Sotrender za październik wynika, że Instagrama zdominowały znane twarze w kampaniach modowych i festiwalowe ogłoszenia headlinerów.
Od rowerowego virala do muzycznej współpracy
Podczas wizyty we Wrocławiu promujący nową płytę Play Ed Sheeran spotkał się z Łatwogangiem – jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich twórców.
Wspólnie wsiedli na trójkołowy tandem i ruszyli na przejażdżkę po Placu Solnym, żartując i nagrywając krótkie wideo. Padła obietnica: jeśli film zdobędzie milion polubień, powstanie wspólny utwór – po polsku. Internet nie zawiódł. Milion lajków pojawił się szybciej, niż ktokolwiek się spodziewał.
Efektem tej viralowej akcji była polska wersja hitu "Azizam". Całą współpracę promował profil warnermusicpoland, który dzięki niej zanotował awans o 156 pozycji na 5. miejsce w rankingu aktywności w kategorii Marki.

Post o tym duecie zdobył aż 144 tys. polubień, co uczyniło go najlepszym w tej kategorii, a kolejne wideo z serii znalazło się na 6. miejscu zestawienia.
Znane twarze napędzają zaangażowanie
W październiku w kategorii Moda marki zdecydowanie zyskały na współpracach ze znanymi postaciami. Najlepszy post miesiąca opublikował Łukasz Jemioł, prezentując Jolantę Kwaśniewską w swojej nowej kolekcji. Dzięki temu marka awansowała o 14 miejsc, zajmując 10. pozycję w rankingu aktywności.

Z kolei profil W. Kruk zanotował wzrost aż o 119 pozycji, plasując się na 14. miejscu wśród najbardziej angażujących marek modowych. Wszystko za sprawą ogłoszenia premiery kolekcji stworzonej we współpracy z Katarzyną Nosowską – post ten trafił na 5. lokatę wśród najlepszych treści miesiąca.
Festiwalowe ogłoszenia
Najgorętszym wydarzeniem w mediach społecznościowych w październiku był Open’er Festival, który rozpoczął ogłaszanie artystów przyszłorocznej edycji. Największe emocje wywołał kultowy zespół The Cure – post z tą informacją znalazł się na szczycie rankingu w kategorii Wydarzenia.

Na tym jednak nie koniec – aż pięć innych postów z zapowiedziami kolejnych artystów również trafiło do TOP15 najlepszych treści miesiąca. W efekcie profil festiwalu awansował na pozycję lidera w rankingu aktywności użytkowników, zyskując wyraźną przewagę nad konkurencją.










