Hasła i plakaty

Trwa intensywna kampania billboardowa kandydatów na Prezydenta Polski. Jak jest oceniana?

Lech Kaczoń
Lech Kaczoń
Udostępnij artykuł:

Wybory. Kiedy zobaczyłem na naszych ulicach pierwszy plakat wyborczy Lecha Kaczyńskiego utrzymany w tonacji narodowej, bardzo spodobało mi się hasło wyborcze: "Odwaga i wiarygodność". Doskonale oddające wartości i osobowość kandydata. Dlatego ze zdumieniem przyjąłem zwrot charakteru tej kampanii i hasło: "Rodzina, uczciwość, przyszłość". Poparte zdjęciem rodzinnym. To jak powrót do przeszłości i wyborczej sztampy. A już zupełnie nie rozumiem skąd pomysł na kolejną odsłonę: "Silny prezydent, uczciwa Polska". To oczywistość, więc potrzebna jest odwaga i wiarygodność.

"Prawy człowiek lewicy" to Marek Borowski. Świetnie pomyślana charakterystyka, ale podana w niestrawny sposób, nawiązujący obrazem do propagandy lat sześćdziesiątych poprzedniego stulecia. W taki sposób grafika może zniweczyć nawet najlepsze pomysły.

Drugi z kandydatów lewicy Włodzimierz Cimoszewicz startuje pod hasłem: "Niech połączy nas Polska". Szczerze powiem, że nie wiem, w jaki sposób Polska ma pomóc mi w tym mistycznym połączeniu? A hasło ma w sobie coś z: "Proletariusze wszystkich krajów łączcie się". Czy o takie skojarzenie chodziło?

Maciej Giertych staruje "Z nadzieją w przyszłość". Ileż można mieć tej nadziei i czy przerodzi się ona wreszcie w spokojną teraźniejszość? Nie wiem, gdyż jak mówi stare porzekadło: "nadzieja jest matką głupich".

Andrzej Lepper jako "Człowiek z charakterem" nie podaje na plakacie swoich personaliów. Widnieje na nim tylko postać kandydata i logo Samoobrony. To potwierdza ogólne opinie, że Samoobrona to Lepper, a Lepper to Samoobrona. Taki przekaz mówi mi wprost: niech tak zostanie.

I jeszcze Donald Tusk - "Człowiek z zasadami". Nie wiem tak do końca, jakimi zasadami kieruje się kandydat, ale jasno i wyraziście mówi mi, że je ma. Rozumiem, to właściwy kandydat. A może: "mój kandydat"?

Proszę nie posądzać mnie o agitację wyborczą. Patrzę na te wybory (kolejne zresztą) jako człowiek reklamy, ale przeżywam je również jak każdy inny obywatel. Chciałbym być traktowany poważnie i wiedzieć czego mogę oczekiwać w przyszłości: konkretnie, bez owijania w bawełnę. Dlatego najbardziej odpowiada mi "odwaga i wiarygodność", a jeszcze bardziej "zasady". Niezależnie od tego na kogo będę głosować 9 października.

Lech Kaczoń - Prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej*

* Moja opinia o hasłach i plakatach kandydatów na Prezydenta RP nie jest odzwierciedleniem stanowiska naszej branży. Jest efektem przemyśleń podczas wędrówek ulicami mojego miasta. Potwierdza także fakt, że reklama zewnętrzna działa na wyobraźnię.

Lech Kaczoń
Autor artykułu:
Lech Kaczoń
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji