Wraca HBO Max. Właściciel TVN znowu zmienia strategię

Warner Bros. Discovery poinformował, że latem 2025 roku platforma Max wróci do nazwy HBO Max. W komunikacie podano, że taki ruch wzmocni usługę, a firma zdecydowała się na odważny krok, opierając się na badaniach i oczekiwaniach konsumentów. HBO Max ma nie być serwisem ze wszystkimi treściami. Koncern równolegle będzie rozwijać inne platformy.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Wraca HBO Max. Właściciel TVN znowu zmienia strategię
Fot. Unsplash / Wraca HBO MAX

Od 2010 roku treści wideo na żądanie od HBO były w Polsce oferowane za pośrednictwem usługi HBO GO. 8 marca 2022 roku została ona zastąpiona przez serwis streamingowy HBO Max. Pod tym szyldem platforma nie funkcjonowała długo, bo już 23 maja 2023 roku w Stanach Zjednoczonych zmieniła nazwę na Max, a w Polsce nastąpiło to 11 czerwca 2024 roku. Czeka nas więc trzeci rebranding platformy.

Powrót do marki HBO

Nazwę Max wybrano, aby podkreślić, że to nie tylko serwis streamingowy z filmami i serialami od HBO, ale także platforma z produkcjami Discovery+, kanałami linearnymi i transmisjami sportowymi na wyłączność. Choć marka HBO jest silna w USA i Europie Środkowej, to na wielu rynkach treści tego nadawcy oferowali inni gracze.

Kilka miesięcy temu pojawiły się głosy, takie jak współdyrektora generalnego Netflixa, Teda Sarandosa. W rozmowie z Variety nie krył zaskoczenia, że zrezygnowano z takiej marki jak HBO. Wyraził przekonanie, że prędzej czy później ona powróci. Niedawno Max zrezygnował z granatu w interfejsie na rzecz czerni, charakterystycznej dla HBO. Teraz nadszedł kolejny krok, czyli rebranding.

Jak informuje Variety.com, WBD zauważył, że sektor streamingowy poprawił rentowność o prawie 3 miliardy dolarów w ciągu dwóch lat, a w ciągu 12 miesięcy pozyskał 22 miliony dodatkowych abonentów. Firma twierdzi, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia ponad 150 milionów subskrybentów do końca 2026 roku. Na koniec 2024 roku z platform streamingowych Warner Bros. Discovery korzystało 116,9 mln abonentów.

– Potężny wzrost, który zaobserwowaliśmy w naszej globalnej usłudze streamingowej, opiera się na jakości naszych programów – powiedział prezes i dyrektor generalny Warner Bros. Discovery, David Zaslav. – Dzisiaj przywracamy HBO, markę, która reprezentuje najwyższą jakość, aby jeszcze bardziej przyspieszyć ten wzrost w nadchodzących latach – przekonywał.

Menadżerowie WBD zasugerowali, że HBO Max nie będzie już platformą łączącą wszystkie treści. – Będziemy nadal koncentrować się na tym, co czyni nas wyjątkowymi. Nie na wszystkim dla wszystkich w gospodarstwie domowym, ale na czymś wyjątkowym i wspaniałym dla rodzin – dodał szef Warner Bros. Discovery do spraw streamingu, JB Perrette.

Choć po fuzji Warner Media z Discovery, zamknięto serwis streamingowy CNN+, to niedawno WBD zapowiedział prace nad nowym serwisem streamingowym popularnego na całym świecie kanału informacyjnego. W Polsce koncern usługę TVN24 GO zastąpił serwisem TVN24+ i nie zamyka Playera, choć zrezygnował ze sprzedaży TVN.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

ZFPR zmienił siedzibę. Już nie mieści się w biurowcu Agory

ZFPR zmienił siedzibę. Już nie mieści się w biurowcu Agory

Znany nadawca zamyka kanał na TikToku po trzech dniach. Oskarżenia o seksizm

Znany nadawca zamyka kanał na TikToku po trzech dniach. Oskarżenia o seksizm

Dezinformacja wokół sabotażu polskich linii kolejowych. Apel z ministerstwa

Dezinformacja wokół sabotażu polskich linii kolejowych. Apel z ministerstwa

Tarczyński w nowej kampanii produktowej Paluszków Exclusive

Tarczyński w nowej kampanii produktowej Paluszków Exclusive

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej
Materiał reklamowy

Agnieszka Ferenc-Stępkowska o tym, jak WP for Publishers pomaga wydawcom zarabiać więcej

Serwis Super Mamy stawia na wideo

Serwis Super Mamy stawia na wideo