Właściciel TVN chce więcej zarabiać na streamingu. Tylu subskrybentów ma pozyskać w dwa lata

Warner Bros. Discovery spodziewa się, że jego pion streamingowy osiągnie w 2025 roku wzrost liczby subskrybentów, a jego skorygowana marża EBITDA pójdzie w górę o ponad 20 proc. Motorem napędowym ma być m.in. uruchomienie platformy Max w kolejnych krajach.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Właściciel TVN chce więcej zarabiać na streamingu. Tylu subskrybentów ma pozyskać w dwa lata
David Zaslav podczas prezentacji platformy Max, fot. Warner Bros. Discovery

Segment streamingowy Warner Bros. Discovery ma za sobą kilka zyskownych kwartałów. W czwartym kwartale 2024 roku przy wzroście przychodów rok do roku o 6 proc. do 2,65 mld dolarów jego skorygowany zysk EBITDA wyniósł 409 mln dolarów, wobec 55 mln straty rok wcześniej.

W zeszłym roku biznes streamingowy koncernu urósł m.in. dzięki kolejnemu etapowi rozszerzenia działalności platformy Max. W połowie ub.r. pojawiła się ona w 70 krajach, m.in. Polsce.

Max zacząć przyniosić zysk

Firma w liście do akcjonariuszy podkreśliłł, że Max osiągnął swoje przełomy pod względem wzrostu zyskowności i liczby subskrybentów. – Stał się jedną z bardzo niewielu zyskownych usług streamingowych o globalnej skali – stwierdzono.

Dodano, że cały pion streamingowy – obejmujący też m.in. platformy discovery+, HBO i HBO Max – od 2022 roku poprawił swoją roczną skorygowaną rentowność EBITDAo prawie 3 mld dolarów.

W 2024 roku ów pion wypracował 677 mln dolarów skorygowanego zysku EBITDA, wobec 103 mln rok wcześniej. Jego roczne przychody zwiększyły się o 2 proc. do 10,31 mld dolarów, z czego te z opłat od subskrybentów – o 4 proc. do 9,02 mld, zaś z reklam – o 56 proc. do 855 mln.

grafika

Będą premiery w kolejnych krajach

Warner Bros. Discovery zapowiada dalszy rozwój obecności Maksa. Jak już informowaliśmy, pod koniec marca br. platforma pojawi się w Australii. W pierwszym kwartale 2026 roku ma zadebiutować w Niemczech i Włoszech, a zaraz potem w Irlandii i Wielkiej Brytanii. Na tych dwóch ostatnich rynkach Warner Bros. Discovery porozumiał się już co do współpracy z operatorem telekomunikacyjnym Sky.

– Treści Warner Bros. Discovery mają silny oddźwięk na każdym z tych rynków. Dobrze je znamy, bo jesteśmy tam obecni w telewizji linearnej, a nasze treści w ramach licencji są jednymi z najchętniej oglądanych u naszych partnerów – wyliczono w komunikacie.

Koncern spodziewa się, że jego segment streamingowy zwiększy skorygowaną marżę EBITDA o minimum 20 proc. – Nadal koncentrujemy się na ścieżce wzrostu liczby subskrybentów, który w swej istocie jest oparty na równowadze między łącznej wartości każdego klienta oraz kosztów jego pozyskania – zaznaczono.

Przez dwa lata przybędzie ponad 33 mln subskrybentów?

Warner Bros. Discovery podkreślił, że jest na dobrej drodze, żeby na koniec 2026 roku mieć przynajmniej 150 mln klientów platform streamingowych. W podobnym, silnym tempie ma rosnąć skorygowany zysk EBITDA tego segmentu.

Na koniec 2024 roku z platform streamingowych Warner Bros. Discovery korzystało 116,9 mln subskrybentów, co wobec 97,7 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 19,6 proc. Koncern nie podaje, ilu korzystało z Maksa, a ile z jego pozostałych platform. W samym czwartym kwartale ub.r. liczba klientów zwiększyła się o 6,4 mln.

W USA i Kanadzie (w tej statystyce firma klasyfikuje je jako rynki rodzimie) rok do roku nastąpił wzrost z 52 do 57,1 mln subskrybentów, zaś w pozostałych krajach – z 45,6 do 59,8 mln.

grafika

W czwartym kwartale 2024 roku Warner Bros. Discovery przy niewielkim spadku przychodów poprawił rentowność operacyjną, ale wskutek kosztów obsługi zadłużenia dalej generował stratę netto. Wpływy z reklam telewizyjnych zmalały o 17 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"