Serialowy Top 10 według Nielsena zdominował Netflix, ale Disney rośnie w siłę

Firma Nielsen opublikowała najnowsze wyniki pomiarów oglądalności z platform streamingowych w Stanach Zjednoczonych. Najciekawiej prezentuje się lista oryginalnych seriali, a także wspólna lista dla filmów i seriali. Dominuje Netflix, ale Disney+ i Hulu próbują dogonić konkurenta. W obydwu zestawieniach pojawił się drugi sezon produkcji „The Bear”.

MM
MM
Udostępnij artykuł:

Wyprodukowany przez FX serial Hulu (w Polsce dostępny na Disney+) pt. „The Bear” zebrał 853 miliony minut oglądania wszystkich 18 odcinków w tygodniu od 19 do 25 czerwca. To ponad dwukrotnie więcej niż w zeszłym roku podczas emisji sezonu pierwszego. Na liście seriali oryginalnych uplasował się na miejscu drugim, tuż za „Black Mirror”, a na zbiorowej liście filmów i seriali - zajął miejsce piąte.

Kolejne pozycje na serialowej liście zajęły „Turbulencje” z 658 milionami obejrzanych minut, a czwarte i piąte - „Matka do wynajęcia” Netfliksa oraz  „Tajna Inwazja” Disney+.

Rekord serialu „Suits”Z kolei „Suits”, czyli dramat prawniczy USA Network, który jest dostępny w serwisie Netflix/Peacock i słynący z występu Meghan Markle, 17 czerwca, osiągnął łącznie 2,3 miliarda minut oglądania, z czego prawie połowę oglądalności przypisano sezonowi pierwszemu. Po raz pierwszy od prawie czterech miesięcy jakikolwiek tytuł przekroczył próg 2 miliardów minut oglądania. Poprzednio taki sukces osiągnął serial „Nocny agent” w tygodniu od 27 marca do 2 kwietnia, a dwa lata wcześniej wspominane już „Turbulencje” w tygodniu od 21 do 27 czerwca 2021 roku. „Suits” znalazł się na zbiorowej liście filmów i seriali, zajął pierwsze miejsce z rekordowym wynikiem, a tuż za nim uplasował się hit serialowej listy, czyli „Black Mirror”.

Serial osiągnął 1,5 miliarda obejrzanych minut, co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu z zeszłym tygodniem, ale nie mógł konkurować ze 136 odcinkami „Suits”, spadł więc na drugie miejsce.

„Star Trek: Strange New Worlds” nadal poprawia pozycję Paramount na liście seriali oryginalnych, skacząc o 16 proc. do 393 milionów obejrzanych minut i zajmując ósme miejsce. W zeszłym tygodniu miał 338 mln i wylądował na siódmym miejscu listy. Dziesiątkę zamyka „FUBAR” (317 milionów obejrzanych minut) oraz „Catching Killers” (304 mln minut).

grafika

Warte wspomnienia produkcje ze zbiorowej listy filmów i seriali, to przede wszystkim „Chirurdzy” dostępni na amerykańskim Netfliksie (772 mln minut) oraz „NCIS” (710 mln minut, tytuł dostępny na Netfliksie i Paramount+). Teraz gdy na Netfliksie pojawiać się będzie oferta seriali HBO, gigant streamingu dzięki umowie podpisanej z Warner Bros. Discovery, może liczyć na jeszcze lepszą oglądalność. Wkrótce w polskiej bibliotece Netfliksa dostępne będą pierwsze seriale HBO, na amerykańskim Netfliksie już można je oglądać (m.in. mowa o „Niepewnych”, „Kompani braci” i „Sześciu stopach pod ziemią”).

grafika

Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

Disney+ ma 157,8 mln subskrybentów na świecie

W zeszłym kwartale Disney+ zanotował spadki liczby subskrybentów w USA, Kanadzie i Indiach, na początku kwietnia miał ich globalnie 157,8 mln (licząc z wersją Hotstar). W ostatnim kwartale platformy Disneya straciły aż 4 miliony subskrybentów. W USA i Kanadzie liczba subskrybentów Disney+ minimalnie się zmniejszyła - z 46,6 do 46,3 mln, natomiast w pozostałych krajach wzrosła z 57,7 do 58,6 mln. Niewielkie wzrosty osiągnęły też sportowy ESPN+ (z 24,9 do 25,3 mln klientów) oraz Hulu (z 48 do 48,2 mln).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online