I półrocze 2012: pisma młodzieżowe straciły, „Bravo” liderem

W I półroczu br. wszystkie magazyny młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Dziewczyna”. Zdecydowanym liderem pozostało „Bravo”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że będący liderem zestawienia dwutygodnik „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) zanotował w I półroczu br. średnią sprzedaż ogółem na poziomie 170 055 egz. i stratę względem I półrocza ub.r. wynoszącą 15,35 proc.

Drugie miejsce zajął miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 83 127 egz., notując spadek wynoszący 2,24 proc.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem spadła o 4,31 proc. i wyniosła 78 273 egz.

W marcu br. na rynek wróciły miesięczniki „Popcorn” i „Dziewczyna”, których wydawanie przejęła spółka BPV Polska. Do stycznia br. wydawał je bowiem Ringier Axer Springer Polska (w lutym br. oba pisma się nie ukazały)

W I półroczu br. średnia sprzedaż ogółem „Popcornu” wyniosła 30 828 egz., co dało mu szóste - przedostatnie miejsce w zestawieniu, zaś „Dziewczyny” - 20 090 egz. (ostatnie miejsce, dane za okres: styczeń br. i od marca do maja br., w czerwcu wydany został numer czerwcowo-lipcowy). Tym samym oba pisma w zestawieniu odnotowały największe spadki względem I półrocza ub.r., kiedy to wydawał je jeszcze Springer. Sprzedaż „Dziewczyny” zmalała bowiem o 50,15 proc., a „Popcornu” - o 45,42 proc.

W czerwcu br. w porównania do czerwca ub.r. także liderem było „Bravo” (173 828 egz. sprzedaży ogółem; spadek o 15,70 proc.), wiceliderem - „Bravo Girl” (90 371 egz.; - 0,32 proc.), a trzecie miejsce zajął miesięcznik „Twist” (74 630 egz.; - 8,08 proc.).

Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący aż 45,57 proc. zanotował tutaj „Fun Club”, także wydawany przez Wydawnictwo Bauer. Z kolei najwięcej w tym rankingu stracił „Popcorn” - aż 34,34 proc. „Dziewczyna” nie miała wydania czerwcowego, ale łączone czerwcowo-lipcowe. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele