IDC: 27-procenty wzrost na rynku reklamy online, Google traci

W ubiegłym roku wydatki na amerykańskim rynku internetowej reklamyzwiększyły się w porównaniu z rokiem 2006 o 27 procent, do 25,5miliarda dolarów. Po raz pierwszy od dwóch lat udziały w rynkustraciło Google.

km
km
Udostępnij artykuł:

W samym IV kwartale zeszłego roku wydatki na internetową reklamęw USA wzrosły o 28 procent, do 7,3 miliarda dolarów - informujeserwis ClickZ, powołując się na dane firmy badawczej IDC.

W kwartale tym udziały lidera rynku jakim jest Google,zmniejszyły się w porównaniu z wcześniejszymi trzema miesiącami opół procenta, do 23,7 procenta. Przyczynił się do tego niższywzrost sprzedaży reklam. W ostatnich trzech miesiącach minionegoroku w przypadku Google wyniósł on 40 procent, wobec 50 procent wIII kwartale.

Z danych IDC wynika, że gdyby doszło do połączenia Microsoftu zYahoo, pozycja Google nie byłaby już tak mocna jak teraz, gdydziałają one oddzielnie. Biorąc pod uwagę dane z IV kwartału,miałyby one razem około 17 procent udziałów na amerykańskim rynkureklamy online.

źródło: ClickZ

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"