Od początku stycznia 2005 r. w sieci IDEA dostępna jest nowa usługa polegająca na nieodpłatnym blokowaniu numerów IMEI skradzionych telefonów komórkowych na życzenie ich użytkowników. W pierwszym miesiącu dostępności tej usługi skorzystało z niej już 1.360 klientów sieci Idea. Klienci są informowani o możliwości skorzystania z tej usługi zarówno w punktach sprzedaży, Biurze Obsługi Klienta (w momencie np. zakładania blokady na utraconej karcie SIM) oraz w miesięczniku Idea Mobile.
Zlecenie zablokowania/odblokowania numeru IMEI abonent/użytkownik musi złożyć osobiście (lub osoba przez niego upoważniona) w każdym punkcie sprzedaży sieci IDEA (autoryzowany przedstawiciel - dealer, salon firmowy i franchisingowy, Telepunkt). Klient musi udać się do punktu Idea i tam podpisać formularz zgłoszenia zablokowania / odblokowania urządzenia końcowego (w załączeniu).Zlecenie blokady w sieci IDEA skutkuje blokadą we wszystkich trzech sieciach komórkowych działających na terenie Polski.

Zablokowanie może zlecić abonent (oferty postpaid) lub użytkownik (oferty prepaid) sieci Idea spełniający wszystkie poniższe warunki:
Posiada aktywny numer telefonu (MSISDN) w sieci Idea w momencie składania zlecenia, Potwierdza zgodność danych osobowych z danymi znajdującymi się w systemie billingowym poprzez przedstawienie: - dowodu osobistego oraz - innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, np.: prawo jazdy, paszport itp. Przedstawia potwierdzenie zgłoszenia kradzieży terminala na Policji, Przedstawia dokumenty, które potwierdzają prawo własności do blokowanego urządzenia oraz jego numer IMEI: - faktura VAT/paragon fiskalny, lub - umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub aneks do umowy, lub - umowa kupna-sprzedaży lub darowizny wraz z pierwotnym dowodem własności (faktura, paragon). w przypadku, gdy na w/w dokumentach nie jest podany numer IMEI, należy przedstawić karte gwarancyjna, Podpisze „Oświadczenia osoby zgłaszającej" stanowiącego cześć Formularza zgłoszenia zablokowania/odblokowania urządzenia końcowego.

Natomiast użytkownik prepaid musi być zarejestrowany, aby można było zweryfikować jego dane - w przypadku niezarejestrowanego użytkownika usług prepaid w IDEI - zarejestrowanie się jest warunkiem przyjęcia zlecenia blokady numeru IMEI jego skradzionego telefonu.Zablokowanie może zlecić również pełnomocnik firmy lub osoba upoważniona przez abonenta – zgodnie z obowiązującymi w regulaminie zasadami ogólnymi.
Odblokowanie zablokowanego telefonu (numeru IMEI) nastąpi po spełnieniu poniższych warunków:Zlecenie odblokowania urządzenia końcowego (np. w przypadku odnalezienia urządzenia) może złożyć wyłącznie osoba, która zleciła zablokowanie. W związku z powyższym osoba zgłaszająca odblokowanie musi:
Potwierdzić dane na formularzu zgłoszenia zablokowania (w załączeniu) z danymi widniejącymi w: - dowodzie osobistym oraz - innym dokumencie stwierdzającym tożsamość, np.: prawo jazdy, paszport itp. Podpisać „Oświadczenia osoby zgłaszajacej". Odblokowanie w sieci IDEA skutkuje odblokowaniem u wszystkich operatorów działających na terenie Polski. Jeśli abonent zgłosił blokadę dodatkowo u innego operatora, konieczne będzie zlecenie odblokowania również u tego operatora.W przypadku jeżeli Klient zgłasza kradzież karty SIM jest on dodatkowo informowany przez konsultantów BOK i BOP o możliwości blokowania numeru IMEI.











