Aplikacja nosi nazwę Klikk. Po jej zainstalowaniu użytkownik ma możliwość wykonania tylko jednej fotografii i przesłania jej do IKEA. W rozmowie z serwisem Adweek przedstawiciele agencji DDB Brussels podkreślają, że celem akcji jest udowodnienie wartości dobrego warsztatu i fotograficznego talentu w dobie miliardów niedbale robionych zdjęć, które każdego dnia trafiają do internetu.
Aplikacja jest ściśle związana z konkursem organizowanym przez belgijski odddział IKEA. Zdjęcia wykonane w aplikacji zostaną bowiem ocenione przez jury złożone z zawodowych fotografów. Najlepsza fotografia będzie stanowiła uzupełnienie zbioru plakatów zatytułowanego „IKEA 2016 Art Collection”, w którym pojawi się 11 prac uznanych fotografików, wśród których są Mandy Barker, Bobby Doherty, Jill Greenberg, Annika Von Hauswolff i Chad Moore.

Plakat stworzony ze zwycięskiej fotografii będzie dostępny na stronie Ikea.be, zostanie też wydrukowany i rozesłany tysiącu klientom IKEA w Belgii.











