Ile firmy wydają na reklamy w Google?

Serwis AdAge.com dotarł do wewnętrznych dokumentów Google, pokazujących jakie kwoty przeznaczają reklamodawcy na promocję w wyszukiwarce firmy.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z dokumentów wynika, że w czerwcu tego roku najwięcej na reklamy w usłudze internetowego giganta wydał operator AT&T - 8,08 miliona dolarów. Wówczas w jego ofercie debiutował najnowszy model iPhone'a firmy Apple, która na promocję w wyszukiwarce wydała mniej niż 1 milion dolarów.

Za AT&T kolejne pod względem wydatków były Apollo Group (6,67 mln USD), Expedia (5,95 mln USD), Amazon (5,85 mln USD) i eBay (4,25 mln USD).

Na szóstej pozycji znalazł się koncern BP, który przeznaczył 3,59 miliona dolarów na reklamy w Google. Firma skierowała się do internetu chcąc ratować swój wizerunek w związku z wyciekiem ropy w Zatoce Meksykańskiej. Dla porównania, we wcześniejszych dwóch miesiącach wydała ona tylko po około 57 tys. dolarów na promocję w wyszukiwarce.

grafika

AdAge.com podaje jednocześnie, że czołowa dziesiątka reklamodawców wspólnie była odpowiedzialna tylko za 5 proc. całkowitego przychodu jaki Google uzyskało w czerwcu za oceanem.

Zdobyty przez serwis dokument pokazuje także, że 47 reklamodawców wydało na reklamy w Google ponad 1 mln, 71 - między 500 tys. a 1 mln, 357 - między 100 tys. a 500 tys., a 1356 - między 10 tys. a 100 tys. dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"