Tej jesieni TVP2 emitowała premierowe odcinki 16. edycji "The Voice of Poland" w soboty od godz. 20:30 między 6 września a 29 listopada. Muzyczne show oglądało w tym czasie średnio 1,36 mln widzów, co dało TVP2 udziały w rynku na poziomie 13,07 proc. w gronie wszystkich widzów i 10,09 proc. w grupie widzów 16-59 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów – średnio 1,58 mln – miał odcinek z godz. 20:00 z 20 września. W trakcie 13 tygodni emisji średnia widownia "The Voice of Poland" nie spadła poniżej 1,2 mln odbiorców. Tylu zasiadło przed telewizorami 8 listopada o godz. 22.00.
Porównując powyższe wyniki do muzycznego show do tych z jesieni ubiegłego roku, "The Voice of Poland" stracił 40 tys. widzów. Zeszłej jesieni 15. edycję muzycznego show, emitowaną od godz. 20:00, śledziło w Dwójce średnio 1,4 mln widzów, co dało stacji udział w telewizyjnym rynku na poziomie 12,67 proc. w grupie ogólnej oraz 9,63 proc. w grupie komercyjnej 16-59 – według danych Nielsena.

Jasiek Piwowarczyk zwycięzcą 16. edycji "The Voice of Poland"
Decyzją widzów w głosowaniu SMS, tytuł Najlepszego Głosu w Polsce, kontrakt płytowy i 100 tysięcy złotych, zdobył Jasiek Piwowarczyk.
Podopieczny z drużyny Margaret pokonał pięcioro finalistów: Hannę Kuzimowicz, Żanetę Chełminiak, Łukasza Reksa i Mateusza Jagiełłę.
W zakończonej niedawno edycji "The Voice of Poland" w fotelach trenerów ponownie zasiedli artyści oceniający muzyczne talenty w ubiegłym sezonie: Michał Szpak, Kuba Badach oraz Baron i Tomson.

Do tego grona dołączyła Margaret, która wróciła do roli trenerki po sześciu latach przerwy (debiutowała w tej roli w 10. edycji show). Piosenkarka zastąpiła w trenerskim składzie Lanberry.
Gospodarzami show ponownie byli Paulina Chylewska i Maciej Musiał, którym na etapie odcinków na żywo towarzyszyła Hanna Puchalska z ekipy Genzie.
TVP2 emituje "The Voice of Poland" od 2011 roku. Program na zlecenie stacji realizuje firma Rochstar.











