Importerzy samochodów reklamami wspierają wyprzedaż rocznika 2014

Jak co roku polscy importerzy wyprzedają auta wyprodukowane w tym roku po niższych cenach. Działania wyprzedażowe wspierają szeroko zakrojonymi, kilkutygodniowymi kampaniami reklamowymi. Istotną rolę w nich odgrywa internet.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Wyprzedaż aut z rocznika 2014 trwa już od kilku tygodni, a kampanie je wspierające mogą być prowadzone także w styczniu 2015 roku. Czas trwania tych aktywności uzależniony jest od tego, jakie zasoby pozostaną w magazynach importerów na początku przyszłego roku.

General Motors Poland prowadzi kampanię pod hasłem „Oryginalna wyprzedaż Opla 2014”. Wykorzystuje do niej zasięgowe media, takie jak telewizja i internet. - Ten ostatni odgrywa istotną rolę ze względu na efekt jakościowy, który zapewnia, generując zapytania ofertowe oraz umawianie jazd testowych - mówi Wojciech Osoś, PR manager firmy.

Z kolei jak podaje Rafał Grzanecki, public relations & communications w Fiat Auto Poland, pierwszy etap kampanii wspierającej wyprzedaż aut wyprodukowanych w tym roku potrwa do końca grudnia br. - W zależności od posiadanych rezerw produktowych na początku 2015 zdecydujemy o uruchomieniu i intensywności kampanii wyprzedażowej w pierwszym kwartale przyszłego roku - mówi Grzanecki.

Polski oddział Fiata na działania te wyda kwotę podobną do ubiegłorocznych wydatków. Jej wysokości jednak nie ujawnia. Kampania tego importera opiera się głównie o aktywności w internecie. -  Internet pozwala nam w najlepszy sposób  przekierować konsumenta bezpośrednio do wyszukiwarki z naszymi autami - tłumaczy Rafał Grzanecki. Dodaje, że w zakresie komunikacji marki internet ma znaczenie fundamentalne i kluczowe.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/reklamy-samochodow-przechodza-z-prasy-do-internetu-liderami-skoda-i-toyota-ostro-w-dol-renault-i-ford-analiza ##

Renault Polska, który kampanię dotyczącą wyprzedaży modeli 2014 rozpoczął już w listopadzie, zapowiada jej kontynuację także w styczniu 2015 roku. Działania obejmują przede wszystkim emisję spotów w telewizji oraz internet. - Media te uznaliśmy za główne w tej kampanii ze względu na ich zasięg. Byliśmy także obecni w radiu oraz na naszych stronach internetowych - opisuje Grzegorz Paszta, attache prasowy w Renault Polska. - Internet gra w naszej kampanii wyprzedażowej znaczną rolę. To drugie medium po telewizji. Natomiast media społecznościowe nie zostały przez nas uznane jako właściwy kanał reklamowy dla tego typu przekazu i nie prowadzimy w nich tej kampanii - dodaje Paszta.

Jego zdaniem promocja związana z wyprzedażą aut z rocznika 2014 jest tylko jednym z narzędzi, wspierających sprzedaż samochodów w tym roku. - Razem mają one służyć osiągnięciu celu udziału sprzedaży samochodów Renault i Dacia w polskim rynku samochodowym łącznie na poziomie ok.10 proc. Cel ten na koniec roku wydaje się możliwy do osiągnięcia - mówi Grzegorz Paszta.

MMC Car Poland, importer samochodów marki Mitsubishi w Polsce, na razie nie prowadzi kampanii wyprzedażowej. Dopiero co zakończyła się kampania promująca model Outlandera. - Mitsubishi okres zimowy wykorzystuje do promowania limitowanych wersji modeli Outlander i ASX o nazwie Fischer - wyjaśnia Kinga Lisowska, manager ds. public relations w firmie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online