Według danych Kantar Media, które portal Wirtualnemedia.pl zamieścił w środę, cennikowe wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (bez autopromocji i rabatów) od stycznia do marca br. wyniosły 12,47 mln zł, o 21,5 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz dane wszystkich dzienników ogólnopolskich).
Jednak Infor Biznes w komunikacie przesłanym nam w czwartek wieczorem deklaruje, że faktyczne przychody reklamowe „DGP” utrzymały się na poziomie sprzed roku.
- Publikowane przez Kantar Media raporty dot. monitoringu wydatków reklamowych w prasie opierają się na wartościach cennikowych, a nie rzeczywistej wartości sprzedaży. Ponadto, nie biorą pod uwagę części niestandardowych form reklamowych budujących przychody biura reklamy Infor Biznes. W efekcie dane z raportów Kantar Media nie przedstawiają faktycznych przychodów spółki, a dodatkowo są powieleniem informacji, którą biuro reklamy Infor Biznes pozyskuje samodzielnie prowadząc codzienny monitoring standardowych kampanii reklamowych w tytułach konkurencyjnych - argumentuje wydawca.

W związku z tym firma zdecydowała się nie przedłużać na kolejny okres kończącej się umowy z Kantar Media.
Wczoraj nie udało nam się uzyskać komentarza Kantar Media w tej sprawie.











