ING Życie: rok 2012, rokiem satysfakcji klienta

W 2012 roku ING Życie będzie kontynuowało przyjętą w 2010 roku pięcioletnią strategię. Zakłada ona pozyskanie do 2015 roku miliona klientów, a także bycie liderem rynku ubezpieczeń w zakresie innowacji, etyki oraz satysfakcji klienta.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

 W 2012 r. ING Życie skupi się na rozwoju sprzedaży poprzez wszystkie kanały dystrybucji oraz dalszym rozwoju oferty produktowej. „Pracujemy nad nowymi produktami oferowanymi przez pośredników finansowych oraz w kanale bancassurance. Będziemy również rozwijać alternatywne kanały sprzedaży m.in. poprzez Internet, a także rozszerzać zakres ochrony oferowany w ramach „Sposobu na Przyszłość” – mówi Tomasz Bławat, prezes ING Życie. Zaplanowane na bieżący rok działania mają przede wszystkim na celu dalsze podnoszenie poziomu zadowolenia obecnych klientów ING Życie, a także zdobywanie nowych stawiając przede wszystkim na jakość obsługi, elastyczność i innowacyjność produktów. „Wierzę, że Klienci zauważą i docenią zmiany w jakości obsługi zarówno w bezpośrednim kontakcie z nami, jak również w obsłudze przez call centre” – dodaje Tomasz Bławat, prezes ING Życie.

2011 rok zakończony zgodnie z planem

„2011 rok zakończyliśmy zgodnie z założonym planem finansowym. Cieszymy się z utrzymania poziomu składki przypisanej brutto mimo rezygnacji z poliso lokat w kanale bancassurance.  Inne produkty z naszej oferty nadrobiły brak poliso lokat i odnotowaliśmy dwucyfrowy przyrost nowej ( pierwszorocznej składki). Niższy niż przed rokiem wynik netto związany jest głównie z kosztami wdrażania dyrektywy Solvency 2 w życie, realizacją założonego programu inwestycyjnego oraz wyższą sprzedażą pierwszorocznej składki i związaną z tym prowizją dla kanałów dystrybucji” – podsumowuje Tomasz Bławat, prezes ING Życie.

W ubiegłym roku ING Życie całkowicie zmieniło swoja ofertę produktową, wprowadzając innowacyjny produkt ubezpieczeniowo-ochronny „Sposób na Przyszłość”, który jest najnowocześniejszym i najbardziej elastycznym produktem tego typu na rynku. Polisa ta pozwala elastycznie dobrać zakres ubezpieczenia dla każdego członka rodziny, a także umożliwia w trakcie trwania umowy modyfikować zakres ubezpieczenia tak, by odpowiadała zmieniającym się potrzebom.

Rok 2011 r. to także dynamiczny rozwój kanału bancassurance w obszarze produktów innych niż poliso lokaty. Podpisaliśmy kontrakty z dwoma nowymi bankami i z sukcesem wprowadziliśmy kilka zupełnie nowych produktów ubezpieczeniowych i wiele rozwiązań o charakterze inwestycyjnym, głównie polis strukturyzowanych. W bieżącym roku będziemy kontynuowali rozwój tego kanału dystrybucji” – dodaje Tomasz Bławat, prezes ING Życie.

2011 rok w ING Życie to również wdrożenie nowych rozwiązań pozwalających na efektywniejsze komunikowanie się z obecnymi i potencjalnymi klientami. Bardzo dobrze zostało przyjęte przez rynek nowy sposób przygotowywania OWU (Ogólne Warunki Ubezpieczenia). Kluczowym dla ING Życie jest, aby klienci rozumieli zasady umowy z towarzystwem ubezpieczeniowym, dlatego też uprościliśmy do niezbędnego minimum zapisy w umowach, a także procedury. Wprowadziliśmy również internetową obsługę rachunku poprzez e-serwisING, dzięki któremu klienci mają bieżący podgląd do swojego rachunku oraz mogą kontrolować swoje inwestycje, a także związane z tym koszty.

Satysfakcja Klienta jest dla ING Życie priorytetem, dlatego też, aby lepiej poznać ich potrzeby i oczekiwania od kilku lat monitoruje nastroje, potrzeby oraz postrzeganie firmy przez klientów. „Cieszy nas, że porównując do badań przeprowadzonych w 2009 roku wzrosła o ok. 9 p.p. liczba tzw. promotorów, jak również odnotowaliśmy znaczący spadek „krytyków”.- komentuje Tomasz Bławat, prezes ING Życie. Wskaźnik NPS, wzrósł w każdym obszarze współpracy z klientem, zarówno przy zakupie produktu jak i podczas tzw. wizyt rocznicowych. Ogółem Net Promote Score wzrósł od 2009 roku o 19,6. 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online