Ta sieć saloników prasowych urosła o 17 proc. W Polsce jest ich już ponad 430

W ub.r. przychody sieci saloników prasowych Inmedio, należącej do grupy Eurocash i Lagardere Travel Retail, zwiększyły się o 17,4 proc. do 690,8 mln zł. Na koniec grudnia działały 432 placówki pod tym szyldem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Ta sieć saloników prasowych urosła o 17 proc. W Polsce jest ich już ponad 430

Sprzedaż porównywalna sieci Inmedio zwiększyła się w ub.r. o 12,4 proc. Na koniec grudnia ub.r. pod markami Inmedio i Inmedio Trendy funkcjonowały 432 placówki, o 10 więcej niż rok wcześniej.

Inmedio pod względem wielkości ma coraz mniejszą stratę do sieci kiosków i saloników Ruchu, mocno kurczącej się w ostatnich latach. Na koniec ub.r. działaoł już tylko 565 placówek Ruchu, wobec 814 rok wcześniej i 1 027 na koniec 2022 roku.

Inmedio napędza pion detaliczny Eurocashu

W ub.r. Inmedio osiągnęło zdecydowanie najwyższą dynamikę sprzedaży w segmencie detalicznym grupy Eurocash, którego łączne przychody zwiększyły się o 4,2 proc. do 7,99 mld zł.

Wpływy supermarketów własnych i partnerskich (czyli m.in. sieci abc, Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD) wzrosły o 3,3 proc. do 3,81 mld zł, działających w modelu franczyzowym Delikatesów Centrum - o 2,2 proc. do 2,78 mld zł, a sieci Arhelan - o 6,1 proc. do 715,9 mln zł.

grafika

Dużo więcej sklepów Duży Ben

Na koniec ub.r. do grupy Eurocash należało 15 634 placówki handlu detalicznego, o 130 więcej niż przed rokiem. Większość z tego wzrostu przypada na sieć sklepów alkoholowych Duży Ben (klasyfikowaną w pionie Projekty holdingu, obejmującym też m.in. dyskont internetowy Frisco), która zanotowała wzrost z 305 do 421 placówek.

Liczba sklepów abc zwiększyła się z 7 351 do 7 367, a tych pod szyldem Delikatesy Centrum zmalała z 1 483 do 1 464.

grafika

Eurocash bez dywidendy od Inmedio

Do Eurocashu należy 51 proc. udziałów spółki Inmedio, właścicielem pozostałych 49 proc. jest Lagardere Travel Retail. W 2022 roku Inmedio zwiększyło przychody o 21,2 proc. do 612,75 mln zł.

Przy wzroście kosztów operacyjnych z 501,97 do 606,73 mln zł zysk na poziomie operacyjnym poszedł w górę z 3,73 do 6,02 mln zł, a w ujęciu netto - z 825,4 tys. do 3,35 mln zł. Eurocash i Lagardere Travel Retai postanowili, że zysk netto w całości zasili kapitał zapasowy.

grafika
tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"