Grupa InPost w 2024 roku dostarczyła w Polsce 709,2 mln paczek, o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. W samym czwartym kwartale ich liczba zwiększyła się r/r też o 20 proc., do 209,8 mln, z czego 83 proc. trafiło do Paczkomatów.
Firma na koniec ub.r. miała w Polsce dokładnie 25 269 Paczkomatów, o 15 proc. więcej niż przed rokiem. łączna liczba znajdujących się w nich skrytek na paczki – o 12 proc.
Konkurenci dogonili InPost w liczbie automatów
InPost pozostaje zdecydowanym liderem na rynku automatów paczkowych, ale konkurencyjne firmy (głównie Orlen Paczka, Allegro i DHL) w ostatnich latach rozwijały swoje sieci szybciej. W konsekwencji o ile na koniec 2021 roku miały w sumie jedynie 2,3 mln maszyn, o tyle na koniec 2023 roku już 16,1 mln, a na koniec ub.r. – 26,2 mln.

Przy czym automaty InPostu są dużo większe – każdy ma średnio 145 skrytek na paczki, wobec 55 u konkurentów. W efekcie firma dysponuje łącznie 3,7 mln skrytek, a konkurenci – łącznie 1,5 mln (według stanu na koniec ub.r.).
Według danych InPostu z Paczkomatów korzysta regularnie 19,4 mln Polaków. Natomiast aplikacji mobilnej firmy używa 13,7 mln osób. Realizują oni o ponad 40 proc. zamówień więcej niż pozostali użytkownicy usług InPostu.
5 mld InCoinów w aplikacji InPostu

Jesienią ub.r. w InPost Mobile uruchomiono program lojalnościowy, w którym za wybrane aktywności i zadania (np. nadanie czy odebranie paczki) otrzymuje się wirtualne monety InCoiny. Te zaś można wymieniać na kody zniżkowe na niektóre usługi InPostu, vouchery za płatności z InPost Pay i na zakupy w InPost Fresh oraz zniżki u partnerów.
InPost w prezentacji dla inwestorów podał, że w programie zarejestrowało się już 11 mln użytkowników, którzy otworzyli w aplikacji 12,3 mln InBox i zdobyli łącznie 5 mld InCoinów.
Firma chce uruchomić ten program za granicą. W br. planuje taki krok we Francji, w przyszłym roku – w Wielkiej Brytanii, a w 2027 r. – na pozostałych rynkach swojej działalności (m.in. w Hiszpanii, Włoszech i krajach Beneluksu).

InPost w ramach aplikacji rozwija też swój system płatności InPost Pay, pozwalający realizować płatności na różnych platformach e-commerce. Obecnie współpracuje w takim zakresie z ponad 1,6 tys. e-sklepów.
InPost Pay aktywowało już ok. 8 mln użytkowników. Firma podkreśla, że przy tej formie płatności wskaźnik konwersji sprzedażowej (czyli udziału kupujących, którzy skutecznie przechodzą cały proces płatności) jest o 30 proc. wyższy.
W 2024 roku grupa InPost dostarczyła 1,1 mld paczek. Jej przychody poszły w górę o 23,5 proc., a zysk netto sięgnął 1,25 mld zł, o 93 proc. więcej niż przed rokiem.











