InPost pozwoli zbierać InCoiny za granicą. W jednej statystyce dogonili go konkurenci

Z aplikacji mobilnej InPostu korzysta już prawie 14 mln Polaków, użytkowników szybko zdobywa też usługa płatności InPost Pay. Firma planuje wprowadzenie na rynkach zagranicznych swojego programu lojalnościowego, opartego na InCoinach.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
InPost pozwoli zbierać InCoiny za granicą. W jednej statystyce dogonili go konkurenci

Grupa InPost w 2024 roku dostarczyła w Polsce 709,2 mln paczek, o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. W samym czwartym kwartale ich liczba zwiększyła się r/r też o 20 proc., do 209,8 mln, z czego 83 proc. trafiło do Paczkomatów.

Firma na koniec ub.r. miała w Polsce dokładnie 25 269 Paczkomatów, o 15 proc. więcej niż przed rokiem. łączna liczba znajdujących się w nich skrytek na paczki – o 12 proc.

Konkurenci dogonili InPost w liczbie automatów

InPost pozostaje zdecydowanym liderem na rynku automatów paczkowych, ale konkurencyjne firmy (głównie Orlen Paczka, Allegro i DHL) w ostatnich latach rozwijały swoje sieci szybciej. W konsekwencji o ile na koniec 2021 roku miały w sumie jedynie 2,3 mln maszyn, o tyle na koniec 2023 roku już 16,1 mln, a na koniec ub.r. – 26,2 mln.

Przy czym automaty InPostu są dużo większe – każdy ma średnio 145 skrytek na paczki, wobec 55 u konkurentów. W efekcie firma dysponuje łącznie 3,7 mln skrytek, a konkurenci – łącznie 1,5 mln (według stanu na koniec ub.r.).

grafika

Według danych InPostu z Paczkomatów korzysta regularnie 19,4 mln Polaków. Natomiast aplikacji mobilnej firmy używa 13,7 mln osób. Realizują oni o ponad 40 proc. zamówień więcej niż pozostali użytkownicy usług InPostu.

5 mld InCoinów w aplikacji InPostu

Jesienią ub.r. w InPost Mobile uruchomiono program lojalnościowy, w którym za wybrane aktywności i zadania (np. nadanie czy odebranie paczki) otrzymuje się wirtualne monety InCoiny. Te zaś można wymieniać na kody zniżkowe na niektóre usługi InPostu, vouchery za płatności z InPost Pay i na zakupy w InPost Fresh oraz zniżki  u partnerów.

InPost w prezentacji dla inwestorów podał, że w programie zarejestrowało się już 11 mln użytkowników, którzy otworzyli w aplikacji 12,3 mln InBox i zdobyli łącznie 5 mld InCoinów.

Firma chce uruchomić ten program za granicą. W br. planuje taki krok we Francji, w przyszłym roku – w Wielkiej Brytanii, a w 2027 r. – na pozostałych rynkach swojej działalności (m.in. w Hiszpanii, Włoszech i krajach Beneluksu).

InPost w ramach aplikacji rozwija też swój system płatności InPost Pay, pozwalający realizować płatności na różnych platformach e-commerce. Obecnie współpracuje w takim zakresie z ponad 1,6 tys. e-sklepów.

InPost Pay aktywowało już ok. 8 mln użytkowników. Firma podkreśla, że przy tej formie płatności wskaźnik konwersji sprzedażowej (czyli udziału kupujących, którzy skutecznie przechodzą cały proces płatności) jest o 30 proc. wyższy.

W 2024 roku grupa InPost dostarczyła 1,1 mld paczek. Jej przychody poszły w górę o 23,5 proc., a zysk netto sięgnął 1,25 mld zł, o 93 proc. więcej niż przed rokiem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"