W przypadku Instagrama kluczową rolę odgrywają dwa trendy: zwiększona konsumpcja krótkich form wideo oraz przeniesienie zaangażowania z feedów do wiadomości prywatnych. Tak też zmianę tłumaczy CEO Instagrama Adam Mosseri.
– Organizujemy aplikację wokół tego co jest wykorzystywane przez użytkowników, a coraz częściej są to rolki i wiadomości prywatne. Wiem, że takie zmiany wymagają czasu, aby się do nich przyzwyczaić, więc dajemy szansę na ich włączenie wcześniej, zanim zostaną wprowadzone dla wszystkich – dodaje Mosseri.

Po otwarciu aplikacji pojawi się strona główna z feedem postów wybranych przez algorytm. Następnie użytkownik poprzez akcję "swipe left" może przenosić się pomiędzy feedem wyłącznie z rolkami/reelsami, wiadomościami prywatnymi, sekcją wyszukaj i widokiem swojego profilu.
To kolejny raz kiedy na Instagramie forsowane są treści wideo. Z jednej strony należy zrozumieć, że serwis ściga się z TikTokiem o uwagę użytkowników, jednak jego DNA są zdjęcia. Wielu użytkownikom, zwłaszcza z dłuższym stażem w aplikacji, nie podoba się kierunek zmian.
Adam Mosseri nie podał konkretnej daty, kiedy zmiana zostanie wprowadzona dla wszystkich użytkowników. Lecz może to być całkiem niedługo ponieważ są już pierwsze osoby, które mogą korzystać z nowej nawigacji Instagrama (również w Polsce).











