Internautów na najdłużej przyciągają RMFon.pl i Open.fm, NK.pl przed WP, Onetem i Iplą (TOP 20)

Serwisami, w których użytkownicy spędzają średnio najwięcej czasu, są trzy witryny radiowe: RMFon.pl, Open.fm i ZETchilii.pl. Wśród serwisów VoD Player.pl wyprzedza Iplę.tv, wśród społecznościowych - NK.pl jest przed Fotką.pl, a wśród portali horyzontalnych o2.pl jest przed WP, Onetem i Interią.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Z serwisu RMFon.pl, gdzie można słuchać rozgłośni Grupy RMF i dodatkowych stacji tematycznych, przeciętny użytkownik korzystał w kwietniu br. przez 29 godzin i 13:10 minut, a przeciętna odsłona trwała aż 2 godziny i 29 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Tak długi czas odsłony wskazuje, że strona działa najczęściej w tle innych aktywności wykonywanych przez internautów.

Dwa kolejne miejsca pod względem średniego czasu korzystania zajęły inne serwisy pełniące funkcję playerów radiowych. Na Open.fm (udostępniającym ponad 200 internetowych stacji tematycznych, przejętym w maju br. przez Wirtualną Polskę) przeciętny użytkownik spędził 18 godzin i 16:14 minuty (a średnia odsłona trwała 37:59 minuty), a na ZETchilli.pl (należącym do Eurozetu) - 9 godzin i 14:35 minuty (czas trwania odsłony to godzina i 34:43 minuty).

W zestawieniu znalazły się jeszcze inne serwisy radiowe. EskaGO.pl (Grupa Radiowa Time) przyciągała użytkowników średnio na 9 godzin i 3:57 minuty, Antyradio.pl (Eurozet) - na 42:54 minuty, RadioZET.pl (Eurozet) - na 4 godziny i 54:20 minuty, a Tuba.pl (Grupa Radiowa Agory) - na 4 godziny i 30:28 minuty. Zaznaczmy, że część z tych stron to znacznie więcej niż tylko playery radiowe, zawierają też treści rozrywkowe, zwłaszcza o muzyce i show-biznesie (m.in. Antyradio.pl, ZETchilli.pl i Tuba.pl), informacje ogólne (RadioZET.pl) oraz filmy i seriale w modelu VoD (EskaGO.pl).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rmf-fm-na-czele-radio-maryja-z-najwiekszym-spadkiem-rosnie-muzo-fm ##

Wśród portali ogólnotematycznych na najdłużej użytkowników przyciąga ten najmniej popularny - o2.pl (Grupa Wirtualna Polska), z którego przeciętny użytkownik korzystał w kwietniu br. przez 5 godzin i 36:44 minuty. Na tym portalu ponad trzy czwarte ruchu generuje poczta mailowa (co szczegółowo analizowaliśmy miesiąc temu), dostępna też pod domeną Tlen.pl, która zanotowała nieco wyższy średni czas korzystania - 6 godzin i 13:18 minut.

Na WP.pl użytkownicy spędzili w kwietniu średnio po niecałe 5 godzin (4 i 59:34 minuty), na Onecie - 4 godziny i 38:36 minuty, na Interii - 3 godziny i 3:36 minuty, a na TVN24.pl - 2 godziny i 36:57 minuty. Wśród czołowych portali zdecydowanie najniższy średni czas korzystania notuje Gazeta.pl - w kwietniu wyniósł 49:05 minuty.

W rankingu są też serwisy VoD i społecznościowe. Wśród tych pierwszych najlepsze wyniki osiągnęły Player.pl (Grupa TVN) - 8 godzin i 12:10 minuty, oraz Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 4 godziny i 58:55. Ipla jest też dostępna jako aplikacja. Z serwisów społecznościowych na liście znalazły się NK.pl (na początku br. przejęta przez Grupę Onet) z 6 godzinami i 19:31 minutami oraz Fotka.pl z 4 minutami i 58:19 minutami.

Ponadto w zestawieniu są witryny z treściami udostępnianymi nielegalnie (Kreskówki.pl z serialami animowanymi i Exsite.pl z linkami do treści wideo, muzyki, gier i e-booków) oraz Allegro.pl jako jedyny serwis e-commerce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##

Średni czas korzystania jest określany w Megapanelu tylko dla stron objętych audytem site-centric, z którego nie korzystają serwisy zagraniczne i większość polskich należących do mniejszych wydawców. Dlatego na liście nie ma chociażby serwisów Google’a, Facebooka, YouTube’a i stron z grami online.

W skali roku średni czas korzystania z RMFon.pl wydłużył się o 4 godziny i 44:41 minuty (to wzrost o 19,4 proc.), a z Open.fm prawie o tyle samo - 4 godziny i 44:36 minuty (czyli o 35,1 proc.). Jednocześnie pierwszy serwis zanotował spadek liczby użytkowników (o 32,8 tys.) i odsłon (o 666,3 tys.), a drugi przy niewielkim wzroście liczby użytkowników miał ponad trzy razy więcej odsłon niż rok wcześniej (wzrost z 4,24 mln do 14,95 mln).

Na Tlen.pl przeciętny użytkownik spędził 58:33 minut więcej niż przed rokiem, a na o2.pl - godzinę i 5:05 minuty (to wzrosty o 18,6 proc. i 23,9 proc.). W drugim serwisie liczba odsłon zwiększyła się prawie trzykrotnie, co wynika głównie z przejścia w połowie ub.r. na nową definicję odsłony w Megapanelu.

Ipla.tv zanotowała wzrost średniego czasu korzystania o 55:37 minuty (czyli o 22,8 proc.). Jednocześnie serwis zyskał 66,1 tys. użytkowników i 6,26 mln odsłon (to 4,8 proc. i 22,2 proc. w górę). Spory wzrost czasu korzystania osiągnęły też Kreskóweczki.pl - 35:28 minuty (czyli 31,8 proc.).

Nieznacznie zyskał też Onet (7:13 minuty, czyli 2,6 proc.), natomiast inne portale horyzontalne zanotował spadki: WP.pl o 8:37 minuty (2,8 proc.), Interia.pl o 27:38 minuty (13,1 proc.), a TVN24.pl o 9:12 minuty (5,5 proc.).

Z kolei średni czas korzystania z RadioZET.pl zmalał aż o 3 godziny i 41:25 minuty (czyli 42,9 proc.), przy czym jednocześnie serwis zyskał 410,2 tys. użytkowników i 3,54 mln odsłon (to 84,5 proc. i 66,8 proc. w górę). Podobnie zmieniły się wyniki Tuba.pl: duży spadek czasu korzystania (o 2 godziny i 1:34 minuty, czyli 31 proc.) oraz wzrosty liczby użytkowników (o 172,9 tys., a więc 50,2 proc.) i odsłon (o 2,37 mln, czyli 66,1 proc.).

Player.pl zanotował mniejszy spadek średniego czasu korzystania (o 56:34 minuty, czyli 10,3 proc.), zyskując 263,9 tys. użytkowników i 5,79 mln odsłon (to 15,5 proc. i 12,4 proc. w górę). Natomiast na EskaGO.pl zmalały wszystkie statystyki: czas korzystania o godzinę i 16:22 minuty, liczba użytkowników o 131,5 tys., a liczba odsłon o 2,19 mln (to spadki o 12,3 proc., 20,6 proc. i 34,8 proc.).

Exsite.pl i NK.pl przed rokiem nie były w Megapanelu objęte audytem site-centric, więc nie ma ich statystyk odsłon i czasu korzystania, natomiast ZETchilli.pl i Antyradio.pl w kwietniu ub.r. odwiedziło niewystarczająco dużo użytkowników, żeby ich liczba została określona w badaniu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów