Z serwisu RMFon.pl, gdzie można słuchać rozgłośni Grupy RMF i dodatkowych stacji tematycznych, przeciętny użytkownik korzystał w kwietniu br. przez 29 godzin i 13:10 minut, a przeciętna odsłona trwała aż 2 godziny i 29 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Tak długi czas odsłony wskazuje, że strona działa najczęściej w tle innych aktywności wykonywanych przez internautów.
Dwa kolejne miejsca pod względem średniego czasu korzystania zajęły inne serwisy pełniące funkcję playerów radiowych. Na Open.fm (udostępniającym ponad 200 internetowych stacji tematycznych, przejętym w maju br. przez Wirtualną Polskę) przeciętny użytkownik spędził 18 godzin i 16:14 minuty (a średnia odsłona trwała 37:59 minuty), a na ZETchilli.pl (należącym do Eurozetu) - 9 godzin i 14:35 minuty (czas trwania odsłony to godzina i 34:43 minuty).

W zestawieniu znalazły się jeszcze inne serwisy radiowe. EskaGO.pl (Grupa Radiowa Time) przyciągała użytkowników średnio na 9 godzin i 3:57 minuty, Antyradio.pl (Eurozet) - na 42:54 minuty, RadioZET.pl (Eurozet) - na 4 godziny i 54:20 minuty, a Tuba.pl (Grupa Radiowa Agory) - na 4 godziny i 30:28 minuty. Zaznaczmy, że część z tych stron to znacznie więcej niż tylko playery radiowe, zawierają też treści rozrywkowe, zwłaszcza o muzyce i show-biznesie (m.in. Antyradio.pl, ZETchilli.pl i Tuba.pl), informacje ogólne (RadioZET.pl) oraz filmy i seriale w modelu VoD (EskaGO.pl).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rmf-fm-na-czele-radio-maryja-z-najwiekszym-spadkiem-rosnie-muzo-fm ##
Wśród portali ogólnotematycznych na najdłużej użytkowników przyciąga ten najmniej popularny - o2.pl (Grupa Wirtualna Polska), z którego przeciętny użytkownik korzystał w kwietniu br. przez 5 godzin i 36:44 minuty. Na tym portalu ponad trzy czwarte ruchu generuje poczta mailowa (co szczegółowo analizowaliśmy miesiąc temu), dostępna też pod domeną Tlen.pl, która zanotowała nieco wyższy średni czas korzystania - 6 godzin i 13:18 minut.

Na WP.pl użytkownicy spędzili w kwietniu średnio po niecałe 5 godzin (4 i 59:34 minuty), na Onecie - 4 godziny i 38:36 minuty, na Interii - 3 godziny i 3:36 minuty, a na TVN24.pl - 2 godziny i 36:57 minuty. Wśród czołowych portali zdecydowanie najniższy średni czas korzystania notuje Gazeta.pl - w kwietniu wyniósł 49:05 minuty.
W rankingu są też serwisy VoD i społecznościowe. Wśród tych pierwszych najlepsze wyniki osiągnęły Player.pl (Grupa TVN) - 8 godzin i 12:10 minuty, oraz Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 4 godziny i 58:55. Ipla jest też dostępna jako aplikacja. Z serwisów społecznościowych na liście znalazły się NK.pl (na początku br. przejęta przez Grupę Onet) z 6 godzinami i 19:31 minutami oraz Fotka.pl z 4 minutami i 58:19 minutami.
Ponadto w zestawieniu są witryny z treściami udostępnianymi nielegalnie (Kreskówki.pl z serialami animowanymi i Exsite.pl z linkami do treści wideo, muzyki, gier i e-booków) oraz Allegro.pl jako jedyny serwis e-commerce.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##
Średni czas korzystania jest określany w Megapanelu tylko dla stron objętych audytem site-centric, z którego nie korzystają serwisy zagraniczne i większość polskich należących do mniejszych wydawców. Dlatego na liście nie ma chociażby serwisów Google’a, Facebooka, YouTube’a i stron z grami online.
W skali roku średni czas korzystania z RMFon.pl wydłużył się o 4 godziny i 44:41 minuty (to wzrost o 19,4 proc.), a z Open.fm prawie o tyle samo - 4 godziny i 44:36 minuty (czyli o 35,1 proc.). Jednocześnie pierwszy serwis zanotował spadek liczby użytkowników (o 32,8 tys.) i odsłon (o 666,3 tys.), a drugi przy niewielkim wzroście liczby użytkowników miał ponad trzy razy więcej odsłon niż rok wcześniej (wzrost z 4,24 mln do 14,95 mln).

Na Tlen.pl przeciętny użytkownik spędził 58:33 minut więcej niż przed rokiem, a na o2.pl - godzinę i 5:05 minuty (to wzrosty o 18,6 proc. i 23,9 proc.). W drugim serwisie liczba odsłon zwiększyła się prawie trzykrotnie, co wynika głównie z przejścia w połowie ub.r. na nową definicję odsłony w Megapanelu.
Ipla.tv zanotowała wzrost średniego czasu korzystania o 55:37 minuty (czyli o 22,8 proc.). Jednocześnie serwis zyskał 66,1 tys. użytkowników i 6,26 mln odsłon (to 4,8 proc. i 22,2 proc. w górę). Spory wzrost czasu korzystania osiągnęły też Kreskóweczki.pl - 35:28 minuty (czyli 31,8 proc.).
Nieznacznie zyskał też Onet (7:13 minuty, czyli 2,6 proc.), natomiast inne portale horyzontalne zanotował spadki: WP.pl o 8:37 minuty (2,8 proc.), Interia.pl o 27:38 minuty (13,1 proc.), a TVN24.pl o 9:12 minuty (5,5 proc.).

Z kolei średni czas korzystania z RadioZET.pl zmalał aż o 3 godziny i 41:25 minuty (czyli 42,9 proc.), przy czym jednocześnie serwis zyskał 410,2 tys. użytkowników i 3,54 mln odsłon (to 84,5 proc. i 66,8 proc. w górę). Podobnie zmieniły się wyniki Tuba.pl: duży spadek czasu korzystania (o 2 godziny i 1:34 minuty, czyli 31 proc.) oraz wzrosty liczby użytkowników (o 172,9 tys., a więc 50,2 proc.) i odsłon (o 2,37 mln, czyli 66,1 proc.).
Player.pl zanotował mniejszy spadek średniego czasu korzystania (o 56:34 minuty, czyli 10,3 proc.), zyskując 263,9 tys. użytkowników i 5,79 mln odsłon (to 15,5 proc. i 12,4 proc. w górę). Natomiast na EskaGO.pl zmalały wszystkie statystyki: czas korzystania o godzinę i 16:22 minuty, liczba użytkowników o 131,5 tys., a liczba odsłon o 2,19 mln (to spadki o 12,3 proc., 20,6 proc. i 34,8 proc.).

Exsite.pl i NK.pl przed rokiem nie były w Megapanelu objęte audytem site-centric, więc nie ma ich statystyk odsłon i czasu korzystania, natomiast ZETchilli.pl i Antyradio.pl w kwietniu ub.r. odwiedziło niewystarczająco dużo użytkowników, żeby ich liczba została określona w badaniu.











