Do wzrostu internetowych przychodów Agory - w tym należących do niej spółek Agora Ukraine, Trader.com (Polska) i AdTaily - przyczyniły się przede wszystkim większe wpływy ze sprzedaży reklam internetowych. Od I do III kwartału br. były one większe aż o ponad jedną piątą niż rok wcześniej, a w samym III kwartale - o 13,2 proc. Natomiast przychody ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach wzrosły w skali roku o kilka procent, na co wpłynęły przede wszystkim niższe o 0,2 mln zł w III kwartale wpływy ze sprzedaży łączonej oferty ogłoszeniowej w prasie i internecie.
Od lipca do września br. przychody Trader.com (Polska) wyniosły 5,1 mln zł - o 15,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy z działalności internetowej wyniosły 4,4 mln zł, a z działalności prasowej - 0,7 mln zł. Spółka osiągnęła zysk operacyjny EBIT w wysokości 1 mln zł.

Wzrosty - zarówno od stycznia do września, jak i w samym III kwartale br. - zanotowały wskaźniki EBIT, EBITDA i EBITDA operacyjna internetowego segmentu Agory. Przy czym marża EBITDA i marża EBITDA operacyjna od I do III kwartały były nieco mniejsze niż rok wcześniej. Większe wydatki w segmencie internetowym Agora tłumaczy przede wszystkim kosztami uruchomienia serwisu zakupów grupowych HappyDay.pl (więcej o tym) oraz większymi kosztami pozyskania dodatkowych powierzchni reklamowych.











