Ipsos wprowadza nowe narzędzia wspomagające pracę nad produktami

Ipsos wprowadza nowe narzędzia badawcze wykorzystywane w pracy nadproduktami. Metody te uzupełniają oferowane dotąd przez Ipsosportfolio narzędzi pomagających w podejmowaniu decyzji na kolejnychetapach pracy nad produktem.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Wprowadzone przez Ipsos metody to: jakościowe badanie ukrytychmetafor (docierające do nieuświadomionych potrzeb konsumentów),Innoscreen - badanie potencjału wstępnych konceptów - oraz LineOptimisation - narzędzie służące do badania rozszerzeń porfolioproduktów.

Ukryte metafory to metoda jakościowa służąca do badanianieuświadomionych myśli i potrzeb. Stosuje się ją, gdy chcemyuzyskać niebanalną wiedzę na temat skojarzeń, symboli związanych zmarkami i produktami, ukrytych potrzeb i motywacji. Metoda docierado niewyrażonych myśli i znaczeń, które mają istotny wpływ namotywacje i decyzje konsumentów. Są one w mózgu człowiekaprzechowywane m. in. jako obrazy, badacz dociera więc do nichużywając obrazów. Analiza dostarczonych przez respondenta zdjęć czyrysunków, kojarzących mu się z interesującymi badaczazagadnieniami, pozwala odkryć związane z nimi symbole, znaczeniaczy potrzeby. Metoda ta jest bardzo przydatna na etapie generowanianowych pomysłów, gdy szukamy unikalnych insightów lub też, gdychcemy zbudować różną od innych, ale trafiającą w sedno potrzeb iemocji komunikację - podano w komunikacie.

Drugą metodą wprowadzoną przez Ipsos jest Innoscreen. Tolicencjonowane, efektywne czasowo i kosztowo narzędzie badawcze,mające na celu zbadanie potencjału konceptów we wczesnej fazie ichopracowywania. Innoscreen jest wykorzystywany do testowaniawstępnych konceptów i wskazania tych, których szanse na rynkowysukces są największe. W Innoscreen podstawową miarą wykorzystywanądo oceny konceptów nie jest często stosowany w innych metodachwskaźnik intencji zakupu, lecz własny wskaźnik Ipsos, złożony ztakich elementów jak: dopasowanie do potrzeb, unikalność,pozycjonowanie cenowe, struktura rynku.Innoscreen jest badaniem przeprowadzanym wśród potencjalnychklientów, z uwzględnieniem użytkowników badanej kategorii. Może byćrealizowany poprzez wywiady bezpośrednie lub w wersji on-line.

Line Optimisation to nowe narzędzie badawcze Ipsos służące doefektywnego rozszerzenia portfela produktów czy usług. Wykorzystujesię je na etapie wyboru tych nowych produktów czy usług, którewarto wprowadzić do portfela. Celem jest identyfikacja propozycji,które pozwolą uzyskać maksymalny wzrost sprzedaży dla całegoportfela, a jednocześnie zminimalizują ryzyko tzw. kanibalizacji(sytuacji, w której nowy produkt powoduje spadek sprzedaży innego,podobnego produktu tego samego producenta). W badaniu LineOptimisation uwzględnia się także zgodność rozszerzenia portfela zpozycjonowaniem całej marki i wpływu nowych elementów na jejwizerunek. W wyniku badania otrzymuje się symulację potencjałucałego portfela przy różnych wariantach rozszerzenia, ocenępercepcji poszczególnych elementów i rekomendacje co do optymalnegowyboru z punktu widzenia przyszłych wyników sprzedaży.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów