Jak korzystamy z assistance?

Coraz więcej Polaków postrzega usługi assistance jako przydatne i oczekiwane. 82 proc. badanych uważa za przydatną usługę pomocy na drodze, 69 proc. usługę pomocy medycznej, a 64 proc. usługę assistance udzieloną podczas podróży zagranicznej - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

km
km
Udostępnij artykuł:

Posiadanie ubezpieczenia assistance deklaruje obecnie 28 proc. respondentów, w porównaniu do 27 proc. w 2010 roku. Są to w większości osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem, powyżej 36. roku życia, zamieszkujące duże miasta. Wśród osób posiadających takie ubezpieczenie blisko 30 proc. deklaruje, że skorzystało z przysługujących im świadczeń assistance.

Podobnie jak w ubiegłych latach najwięcej ankietowanych posiada assistance związane z ubezpieczeniem komunikacyjnym (89 proc.). O 2 pkt. proc. w stosunku do roku 2010 zwiększyła się liczba ankietowanych posiadających assistance w ramach ubezpieczenia mieszkania (25 proc.), o 1 pkt. proc. medycznego (17 proc.), a o 4 pkt. proc. dołączone do produktu bankowego (16 proc.). W ciągu ostatniego roku dwukrotnie wzrosła natomiast liczba osób posiadających assistance w ramach gwarancji producenckiej dla auta – w tej chwili ma je 12 proc. respondentów.

grafika

W tym roku skorzystanie z usług assistance zadeklarowało 28 proc. respondentów, czyli 3 proc. więcej niż w 2010 roku. Wykorzystanie usług zależy od posiadanych pakietów assistance - 86 proc. osób posiadających assistance skorzystało z usługi holowania auta i pomocy drogowej, 12 proc. z pomocy medycznej, 10 proc. z domowej pomocy (m.in. hydraulika i ślusarza), a 5 proc. z pomocy w trakcie podróży zagranicznej.

grafika

Podobnie jak w poprzednim roku 65 proc. ankietowanych wskazało, iż ubezpieczenie assistance dołączane do produktu bankowego uatrakcyjnia ten produkt. Połowa respondentów deklaruje, że bogaty pakiet assistance skłoniłby ich do częstszego korzystania z innych usług banku.

W badaniu widać również różnice w podejściu kobiet i mężczyzn do assistance. Mężczyźni zdecydowanie częściej deklarują posiadanie assistance (35 proc. badanych mężczyzn w stosunku do 21 proc. kobiet). Podczas gdy mężczyźni najczęściej wykorzystują usługi związane z assistance samochodowym, kobiety częściej posiadają i chętniej korzystają z assistance dodawanego do ubezpieczenia mieszkania, ubezpieczenia medycznego i produktów bankowych.

W badaniu widać również wzrost odsetka Polek, które posiadają assistance związany z produktem bankowym – w 2010 roku było to niecałe 16 proc., a w tegorocznej ankiecie 19 proc. kobiet zadeklarowało posiadanie takiego assistance. 7 proc. więcej kobiet niż mężczyzn postrzega też assistance jako element uatrakcyjniający produkt bankowy.

W porównaniu do ubiegłych lat istotnie wzrosła liczba badanych, którzy postrzegają usługi assistance jako przydatne. 82 proc. badanych uważa za przydatną usługę holowania auta i pomocy drogowej (73 proc. w 2010 r.), 69 proc. usługę pomocy medycznej (56 proc. w 2010 r.), a 64 proc. pomoc udzieloną podczas podróży zagranicznej (50 proc. w 2010 r.).

grafika

 

52 proc. badanych jest skłonnych wykupić za dodatkową opłatą assistance medyczny. W porównaniu z rokiem 2010 wzrosła liczba ankietowanych zainteresowanych kupnem za dodatkową opłatą assistance samochodowego – 49 proc. (47 proc. w 2010 r.), a także turystycznego – 31 proc. (29 proc. w 2010 r.). Blisko 1/3 badanych deklaruje również zainteresowanie wykupieniem assistance przez internet – największą grupę zainteresowanych stanowią mężczyźni do 35. roku życia mieszkający w dużych miastach.

Osoby, które nie posiadają assistance, kojarzą tego rodzaju usługi głównie z pomocą na drodze (74 proc. wskazań), z innymi formami pomocy (41 proc.) oraz z pomocą podczas podróży zagranicznej (28 proc.).

W badaniu widać również jak zmieniają się preferencje klientów w zakresie sposobu informowania o usługach assistance dodawanych do innych produktów (np. ubezpieczenia, produktu bankowego, gwarancji auta). Zdecydowanie mniej osób niż w ubiegłych latach wskazało na informacje udzielane przez przedstawiciela firmy jako preferowane (43 proc. w porównaniu do 58 proc. w 2010 r.). Na e-mail wskazało 41 proc. badanych (39 proc. w 2010 r.), 39 proc. na ulotki informacyjne (34 proc. w 2010 r.), 36 proc. na telefon (29 proc. w 2010 r.), a 22 proc. na informacje dołączane do wyciągów bankowych (21 proc. w 2010 r.).

Trzecie coroczne badanie assistance Europ Assistance Polska zrealizowane zostało w marcu 2011 roku na reprezentatywnej grupie ponad 2000 Polaków. Na zlecenie i na podstawie kwestionariusza pytań opracowanego przez Europ Assistance Polska zrealizowała je firma badawcza ARC Rynek i Opinia. Celem badania było określenie jak zmienia się świadomość assistance wśród Polaków, a także sposób i częstotliwość korzystania z tych usług.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu