Polsat Box ma ważną informację dla klientów. Chodzi o zmianę regulaminów

W związku z wejściem w życie unijnej dyrektywy Polsat Box informuje abonentów o zmianach regulaminów od 1 stycznia 2023 roku. Dotyczą m.in. iPolsatBox, Konta PolsatBox.pl, VOD - Domowej Wypożyczalni Filmowej, telewizji internetowej oraz dostępu do serwisów Disney+ i HBO Max przez klientów Polsat Box.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Polsat Box ma ważną informację dla klientów. Chodzi o zmianę regulaminów

O tym, że regulaminy zmienią się, platforma cyfrowa poinformowała m.in. na swojej stronie internetowej. - Cyfrowy Polsat S.A. informuje, że od 1 stycznia 2023 r. zgodnie z Ustawą z dnia 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe (Dz.U. z 2022 r. poz. 2337) zaczną obowiązywać dodatkowe regulacje w zakresie praw konsumenta - informuje największy operator płatnej telewizji w Polsce.

Dalej firma tłumaczy, że chodzi o „uzupełnienie regulaminów usług elektronicznych o wymagane treści, które dotyczą: aktualizacji postanowień odnoszących się do reklamacji usług; przewidzianych ustawowo warunków dokonywania zmian w regulaminach; nowego katalogu uprawnień konsumenckich w przypadku braku dostarczenia w terminie zamówionej usługi lub świadczenia jej w sposób niezgodny z regulaminem; uzupełnienia postanowień w zakresie współdziałania usług z środowiskiem cyfrowym”.

Jakie zapisy pojawią się w regulaminach?

Niedawno informacje o podobnych zmianach rozesłał do subskrybentów serwis streamingowy Canal+ online. Modyfikacje poszczególnych regulaminów Polsat Box są do siebie zbliżone. Najwięcej zmian dotyczy punktów „odpowiedzialność za usługi”. Na przykład z regulaminu telewizji internetowej wynika, że abonent może odstąpić od umowy, jeśli nie dostarczy usługi w wyraźnie uzgodnionym terminie. Podobne zapisy pojawiły się w Canal+ online. Chociażby w przypadku meczu klient chce, żeby móc go oglądać na żywo, a nie po jakimś czasie, jak zdarzało się niekiedy z powodu awarii użytkownikom serwisu streamingowego Viaplay.

- 1. Abonent ponosi odpowiedzialność za korzystanie z Usług i Urządzeń zgodnie z Umową, w tym Regulaminem i odrębnymi warunkami świadczenia usług. 2. Cyfrowy Polsat ponosi odpowiedzialność za brak dostarczenia Usługi w terminie oraz brak zgodności Usługi z Umową/Regulaminem. 3. Jeżeli Usługa, nie została dostarczona w terminie Abonent ma prawo wezwania do jej dostarczenia w trybie reklamacji określonym w §15 Regulaminu. Jeżeli Cyfrowy Polsat nie dostarczy Usługi niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym z Abonentem terminie, Abonent może odstąpić od Umowy. 4. Abonent może, w przypadku o którym mowa w ust.3 powyżej, odstąpić bez wzywania do dostarczenia Usługi, jeżeli: a. Cyfrowy Polsat oświadczył, lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Usługi, lub b. Abonent i Cyfrowy Polsat uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Usługi miał istotne znaczenie dla Abonenta, a  przedsiębiorca nie dostarczył jej w tym terminie – czytamy w zmodyfikowanym regulaminie usługi IPTV Polsat Box.

W regulaminie pojawiło się pojęcie „środowisko cyfrowe”

Dalej platforma porusza kwestię reklamacji i możliwego obniżenia ceny za jej usługę w przypadku awarii. - 5. W przypadku, świadczenia Usługi w sposób niezgodny z umową, Abonent może żądać doprowadzenia Usługi do zgodności z Umową w trybie reklamacji określonym w §15 Regulaminu. 6. Abonent może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy: a. jeśli zgodnie z odpowiedzią Cyfrowego Polsatu, na żądanie złożone na podstawie ust. 5, doprowadzenie do zgodności Usługi z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów; b. Cyfrowy Polsat nie doprowadzi Usługi do zgodności z umową zgodnie z żądaniem złożonym na podstawie ust. 5; c. brak zgodności z Umową nadal występuje, mimo że Cyfrowy Polsat próbował doprowadzić Usługę do zgodności z Umową zgodnie z żądaniem złożonym na podstawie ust. 5 powyżej; d. brak zgodności Usługi z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe odstąpienie od Umowy; e. z oświadczenia Cyfrowego Polsatu, złożonego w odpowiedzi na żądanie zgłoszone na podstawie ust. 5, wyraźnie wynika, że Usługa nie zostanie doprowadzona do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności. 7. W przypadku uznania zasadności żądania obniżenia ceny, o którym mowa w ust. 6 Cyfrowy Polsat dokona tego obniżenia w proporcji do ceny Usługi wynikającej z Umowy oraz  wartości Usługi niezgodnej z umową, z uwzględnieniem czasu jej trwania.  8. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 6 nie przysługuje jeżeli brak zgodności z Umową jest nieistotny. 9. Cyfrowy Polsat ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym Usługa ta miała być dostarczana. 10. Cyfrowy Polsat jest uprawniony do odmowy uznania oświadczenia o niezgodności Usługi z Umową m.in. w przypadku gdy: a. środowisko cyfrowe Abonenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których mowa w Regulaminie. b. Abonent nie wykonuje obowiązku współpracy w celu ustalenia, czy brak zgodności Usługi z umową w odpowiednim czasie wynika z cech jego środowiska cyfrowego – czytamy w nowym regulaminie.

Środowisko cyfrowe to nowe pojęcie w regulaminie Polsat Box. Nie występowało w poprzedniej wersji dokumentu datowanej na wrzesień 2021 roku. To według firmy sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez abonenta w celu uzyskania dostępu lub korzystania z usługi. - Dodatkowo, do odbioru Usługi wymagane jest posiadanie stałego dostępu do Internetu o gwarantowanej przepustowości minimum 8 Mb/s dla każdego Urządzenia, na którym świadczona jest Usługa. Parametry techniczne oraz wymagania dotyczące przepustowości łącza mogą się zmieniać wraz z rozwojem technologii - wyjaśnia operator w regulaminie telewizji internetowej.

W regulaminie mowa m.in. o obniżeniu cen usług

W nowym regulaminie rozbudowano także punkt dotyczący zmian warunków świadczenia usług. - 1. Cyfrowy Polsat jest uprawniony do wprowadzenia zmian w warunkach świadczenia Usługi, określonych w Regulaminie, Cenniku, Umowie lub odrębnych warunkach świadczenia.  2. Zmiana, która nie jest niezbędna do zachowania zgodności Usługi z Umową może być dokonana w uzasadnionych przypadkach takich jak:  zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść Regulaminu i konieczności dostosowania Regulaminu w celu zachowania jego zgodności z prawem;  zmian wynikających z konieczności dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń; postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych organów administracji publicznej; usprawnienie działania Usługi oraz obsługi klienta; zmian związanych z bezpieczeństwem świadczenia Usługi; przeciwdziałanie nadużyciom związanym z korzystaniem z Usługi; zmian technologicznych i funkcjonalnych Usługi; niezależnych od Cyfrowego Polsatu zmian programowych; obniżenie cen Usług; zmiany w zakresie wprowadzania nowych, dodatkowych funkcji, opcji usługi; zmian redakcyjnych związanych z koniecznością poprawy, usunięcia omyłek redakcyjnych, błędów; zmian o charakterze administracyjnym, w tym zmian danych identyfikujących lub kontaktowych – pisze Cyfrowy Polsat.

Dalej operator wyjaśnia jaka jest procedura wdrożenia ewentualnych zmian. - 3. Cyfrowy Polsat poinformuje Abonentów o zmianach wskazanych w ust. 2 powyżej poprzez opublikowanie informacji o dokonywanych zmianach na stronie www.polsatbox.pl, z zastrzeżeniem ust. 5 poniżej. 4. Publikacja nastąpi z 30 dniowym wyprzedzeniem, o ile zachowanie tego terminu jest możliwe ze względu na charakter wprowadzanych zmian. 5. W przypadku zmiany, która istotnie i negatywnie wpływa na dostęp lub korzystanie z usługi, Cyfrowy Polsat poinformuje Abonenta o tej zmianie i terminie jej dokonania z 30 dniowym wyprzedzeniem na trwałym nośniku, o ile zachowanie tego terminu jest możliwe ze względu na charakter wprowadzanych zmian. 6. Jeśli Abonent nie akceptuje zmian wprowadzonych zgodnie z ust. 5, jest uprawniony do wypowiedzenia umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, nie później niż w terminie 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o niej, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana. 7. W przypadku wypowiedzenia Umowy z powodu braku akceptacji zmian wprowadzonych zgodnie z ust. 5, Abonent nie ma obowiązku zwrotu ulgi udzielonej w Umowie na wypadek rozwiązania przed upływem Okresu podstawowego, chyba że zmiana wynika z przepisów prawa – można przeczytać w dokumencie.

W zeszłym kwartale grupa Cyfrowy Polsat przy wzroście przychodów o 3 proc. do 3,27 mld zł zanotowała 839,6 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Wyniki firmy są wyższe od prognoz analityków. Średni przychód miesięczny od abonenta zwiększył się o 3,9 proc. do 71,3 zł, a od klienta usług prepaidowych - o 9,1 proc. do 17,9 zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"