Średni dobowy udział TVN24 w grudniu 2023 roku wyniósł 7,40 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 48,59 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. To najwyższy miesięczny wynik stacji w historii nadawania.
Wiceliderem było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 3,66 proc. (po spadku o 15,08 proc.). Stacja w wyniku nowego decyzji nowego szefostwa TVP nie nadawała od 20 grudnia od godz. 11.18 do 29 grudnia do 19.30.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-ogladac-tvp-info-tv-republika,7169449600419969a ##
Podium uzupełnia Polsat News. W grudniu ub.r. kanał miał 2,15 proc. udziału, po wzroście względem grudnia 2022 roku o 27,22 proc.
TV Republika Telewizja wPolsce.pl z największymi wzrostami

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja Republika, której wynik zwiększył się o 1350 proc. do 1,16 proc. Kanał w zestawieniu awansował z miejsca ósmego na czwarte.
Dużym wzrostem pochwalić się może także Telewizja wPolsce.pl - o 350 proc. do 0,09 proc. Stacja w zestawieniu umocniła się na dziewiątej pozycji.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jedziemy-michal-rachon-tv-republika-kiedy-emisja-hit,7169450280199809a ##
Z kolei najwięcej straciło TVP3, które w rankingu spadło z czwartego na szóste miejsce. Średni udział stacji zmalał o 33,33 proc. do 0,68 proc. TVP3 nie nadawało od 20 grudnia od 11.18 do 26 grudnia do godzin wczesnopołudniowych.
Grupa TVN najchętniej oglądana
Największy udział (7,95 proc.) wśród grup kanałów newsowych w grudniu ub.r. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 44,55 proc. Drugie były anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zmniejszył się o 18,57 proc. do 4,34 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-grudzien-2023-tvp1-tvn-lider-tv-republika-jak-ogladac,7169449692522113a ##
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w grudniu 2023 roku wyniósł 16,80 proc. Było to o 25,65 proc. więcej niż w grudniu 2022 roku.
TVN24 na czele w 16-49, Polsat News wyprzedził TVP Info

Wśród widzów w grupie 16-49 na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w grudniu 2023 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 4,42 proc., po wzroście o 67,42 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2023-rok-widownia-telewizja-hity,7169449636382337a ##
Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News. Stacja miała 1,45 proc. udziału, po wzroście o 21,85 proc. Z kolei na trzecią lokatę spadło TVP Info, którego udział wyniósł 1,43 proc. (w dół o 10,06 proc.).
Grupa Polsat wyprzedziła Grupę TVP
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat też był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 4,74 proc. udziału, po wzroście o 62,89 proc.
Po raz pierwszy w historii z trzeciego na drugie miejsce awansowały informacyjne kanały Grupy Polsat (2,27 proc.; wzrost o 31,21 proc.), które wyprzedziły anteny Telewizji Polskiej (1,68 proc.; spadek o 22,22 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/19-30-tvp1-marek-czyz-wiadomosci-ogladalnosc,7169451108472449a ##
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 9,34 proc. udziału w rynku, po wzroście o 36,75 proc.











