O kłopotach związanych z usunięciem Facebooka ze smartfonów Samsunga poinformowali użytkownicy sprzętu tego producenta cytowani przez zachodnie serwisy technologiczne.
Niektórzy właściciele nowych modeli flagowców Samsunga (np. Galaxy S8) zauważyli że nie mogą usunąć z systemu zainstalowanego tam fabrycznie Facebooka. Jedyna opcja dostępna w ustawieniach to możliwość wyłączenia tej aplikacji.
Użytkownicy nie kryją w internecie swojego zaskoczenia i oburzenia brakiem możliwości rezygnacji na stałe z mobilnego Facebooka. Jeden z nich w rozmowie z serwisem Bloomberg przyznał, że obawia się pozostawienia aplikacji w swoim Galaxy, nie ma bowiem pewności czy nawet po wyłączeniu Facebooka nie zbiera na jego temat wrażliwych informacji.
Rzecznik Facebooka poproszony o wyjaśnienia zapewnił, że po wyłączeniu w systemie aplikacji obsługującej serwis zachowuje się ona jakby została usunięta, a żadne dane na temat użytkowników nie są zbierane ani przekazywane na zewnątrz.

Facebook przyznał, że ma podpisane umowy z wieloma producentami urządzeń mobilnych przewidujące fabryczną instalację aplikacji w wybranych modelach telefonów. Nie zdradził jednak szczegółów tego typu umów.
Z kolei przedstawiciele organizacji zajmujących się kwestiami prywatności i praw obywateli (np. Ceneter for Digital Democracy) stoją na stanowisku, że w obliczu pojawiających się w przeszłości wątpliwości wokół wykorzystania danych użytkowników przez Facebook firma Marka Zuckerberga powinna być bardziej transparentna i ujawnić na czym polegają kontrakty zawierane z firmami zewnętrznymi, w tym z producentami smartfonów.
Niedawno szef Facebooka podsumowując 2018 r. zapewnił, że serwis jest obecnie na etapie głębokich zmian swojej istoty i DNA i aktywnie walczy z negatywnymi zjawiskami dotyczącymi m.in. ochrony prywatności użytkowników. W trzecim kwartale ub.r. Facebook odnotował przychód na poziomie ponad 13,5 mld dol., a zysk netto wzrósł do ponad 5,1 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc wynosi blisko 2,3 mld.











