PR-owcy z pesymizmem o przyszłości branży

Przed nami redukcje etatów i spadek popytu na usługi public relations - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród przedstawicieli branży PR przez agencję Exacto. 58 proc. badanych uważa, że wkrótce nastąpi istotna redukcja zatrudnienia, a 37 proc. PR-owców spodziewa się spadku popytu na swoje usługi.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
PR-owcy z pesymizmem o przyszłości branży
Fot. Pixabay

W najnowszej fali badania Exacto pytano, jakie reperkusje będzie miała dla branży public relations epidemia Covid-19.

69 proc. respondentów uznało, iż zmieni się tryb pracy specjalistów zajmujących się komunikacją. To wynik konieczności dostosowania się do nowych realiów, szczególnie w zakresie metod i technik komunikowania z uwzględnieniem ograniczonego kontaktu bezpośredniego. Tryb pracy może się zmienić również dlatego, że konieczne będzie zwiększenie intensywności zaangażowania zespołów w obsługę projektów.

37 proc. uczestników badania prognozuje, że pojawią się zatory na poziomie popytu na usługi firm z branży PR. Najmocniej z taką tezą zgadzają się naukowcy z uczelni wyższych i ośrodków badawczych (47 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koronawirus-stresuje-jak-rozwod-raport-exacto ##

Branża obawia się "świata po pandemii"

38 proc. pytanych osób  widzi przyszłość swojej branży w ciemnych barwach, w porównaniu z sytuacją, jaka miała miejsce przed ogłoszeniem pandemii koronawirusa. Aż 12 proc. ankietowanych przyznało, że będzie zmuszonych poszukiwać pracy w innej branży niż PR. Myśli tak co piąty freelencer.

grafika

Jednym z kluczowych wyzwań jakie stają przed naszą branżą jest konieczność zmiany podejścia do oferty proponowanych klientom usług. Coraz większe znaczenie odgrywać będzie specjalistyczne doradztwo z uwzględnieniem zarządzania kryzysowego, a także komunikacji wewnętrznej, włącznie z zabezpieczeniem organizacji przed potencjalnymi zdarzeniami negatywnymi dla wizerunku – podsumowuje dr hab. prof. UW Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exatco z zespołu badawczego, który zrealizował badanie.

Co czwarty specjalista z branży PR należy do grupy "pesymistów", którzy kreślą przeważnie czarne scenariusze dotyczące kondycji branży PR. Podkreślają oni szczególnie mocno, że popyt na usługi firm z branży PR spadnie, a także biorą pod uwagę konieczność szukania pracy –  nawet w innym zawodzie. Są również "optymiści", aczkolwiek są w mniejszości (13 proc. ankietowanych). Ich zdaniem pandemia nie powinna być przeszkodą w rozwoju kariery zawodowej, a wpływ kryzysu na branżę PR nie będzie destabilizujący.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/h-k-strategies-w-odpowiedzi-na-pandemie-tnie-zatrudnienie ##

Czy są światła w tunelu?

Pomimo wielu obaw, a także świadomości trudności jakie stają przed branżą, aż 43 proc. badanych uznaje pandemię koronawirusa bardziej za szansę biznesową dla agencji PR niż zagrożenie. Najmniej z tą tezą zgadzają się jednak sami przedstawiciele agencji public relations oraz freelancerzy i osoby prowadzące działalność gospodarczą. Co ciekawe, światło w tunelu dostrzegają nawet pesymiści (co dziesiąty badany z tej grupy jest skłonnych zgodzić się z tezą, że pandemia stwarza szanse biznesowe).

grafika

Wyniki powyższych analiz pochodzą z projektu badawczego, który przeprowadził zespół Exacto. Celem badań było poznanie wpływu pandemii koronawirusa na branżę PR oraz zebranie opinii w zakresie przyszłości branży po opanowaniu sytuacji związanej z COVID-19. Dane były zbierane na przełomie kwietnia i maja 2020 roku. Ostatecznie w badaniu udział wzięło 242 specjalistów branży PR

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"