Ponad 3 mln aktywnych telewizorów Smart TV w Polsce w połowie 2023 roku

Samsung szacuje, że w połowie 2023 roku w Polsce zostanie przekroczona liczba ponad 3 mln telewizorów Smart TV z systemem operacyjnym Tizen oraz jego poprzednikiem. Południowokoreański koncern informuje, że już ponad 85 proc. nowych urządzeń jest podłączonych do internetu. To efekt coraz bogatszej oferty serwisów streamingowych i rozwoju branży gier wideo.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Ponad 3 mln aktywnych telewizorów Smart TV w Polsce w połowie 2023 roku
System operacyjny Tizen Samsunga (fot. Samsung)

Pod koniec 2022 roku w Polsce było blisko 2,6 mln aktywnych telewizorów Samsung Smart TV, które już przed siedmioma laty zdominowały ofertę producenta. Biorąc pod uwagę dynamikę rynku, Samsung szacuje, że w tym roku liczba aktywnych Smart TV z systemem Tizen i jego poprzednikiem przekroczy w Polsce 3 mln. Już w 2022 roku 4 na 5 kupionych telewizorów Samsung Smart TV podłączanych było do sieci i aktywnie wykorzystywanych.

grafika

- Ostatnie 2-3 lata zmieniły sposób, w jaki korzystamy z urządzeń elektronicznych i ich rolę w naszych domach. Widzimy, że chętniej używamy rozwiązań, funkcji i technologii nowoczesnych sprzętów, które wpisują się w nasz styl życia, a przy tym są łatwe w obsłudze. W praktyce oznacza to także, że wszystko robimy intuicyjnie, wszystko mamy pod ręką. Telewizory Samsung Smart TV idealnie wpisują się w te potrzeby i dziś kupienie takiego telewizora poszerza nasz dostęp do rozrywki, informacji oraz katalogu interesujących nas filmów i seriali. Smart TV to także ułatwienie w sterowaniu i wykorzystywaniu tego, co oferuje inteligentny dom. Smart TV to olbrzymie możliwości wyboru tego, co nas interesuje i dostosowanie telewizora do naszych potrzeb – powiedział Grzegorz Stanisz, dyrektor sprzedaży i marketingu działu RTV w firmie Samsung Electronics Polska.

Nie tylko Smart TV

W uproszczeniu, Smart TV to telewizor podłączony do Internetu i mogący współpracować z wieloma domowymi sprzętami, takimi jak urządzenia audio, AGD czy różnego rodzaju czujniki, ale także z telefonem komórkowym. Sercem Samsung Smart TV jest system Tizen, który firma rozwija od 2015 roku. Konkurencyjny LG sprzedaje urządzenia z systemem WebOS, natomiast Sony z Android TV lub Google TV. Od niedawna południowokoreańskie firmy zaczęły udostępniać swoje systemy innym producentom.  W pierwszej kolejności Tizen ma on trafić na ekrany Atmaca, HKC i Tempo w wybranych krajach. Samsung twierdzi, że jego oprogramowanie charakteryzuje się łatwością obsługi i nawigacji, a także zróżnicowanymi opcjami personalizacji. Obecnie już ponad 200 mln użytkowników w 197 krajach korzysta z inteligentnych telewizorów Samsung.

Koncern twierdzi, że wielu użytkowników wybiera jego urządzenia ze względu na stabilność systemu i jakość aplikacji. Rok 2022 przyniósł użytkownikom Samsung Smart TV wiele nowych aplikacji z różnych kategorii, które poszerzają dostęp do różnorodnej rozrywki. Wśród nich coraz mocniej odznacza się szeroko rozumiany gaming i możliwość grania w chmurze. Na telewizorach Samsung Smart TV jest już aplikacja Xbox, która otworzyła nową kategorię domowej rozrywki – dziś, aby grać nie trzeba konsoli, wystarczy aktywna subskrypcja Xbox Game Pass Ultimate i kompatybilny kontroler. Kolejną nowością była popularna aplikacja Twitch, która wykorzystywana jest do transmisji na żywo gier czy wydarzeń e-sportowych. Oglądanie innych streamerów to rozrywka, która skupia rosnącą społeczność fanów na całym świecie. Nie zabrakło także aplikacji rozrywkowych, takich jak TikTok, Disney+ czy HBO Max a ostatnio dołączył do nich SkyShowtime.

grafika

Smart TV to nie tylko rozrywka. Samsung chwali się m.in. możliwością włączenia telewizora w ekosystem inteligentnego domu, co dzieje się za pośrednictwem aplikacji SmartThings. Dzięki niej największy domowy ekran z powodzeniem stanie się centrum zarządzania pozostałymi urządzeniami, takimi jak klimatyzacja czy oczyszczacz powietrza. Smart TV to również rozbudowane możliwości w zakresie łączenia z urządzeniami zewnętrznymi i dzielenie ekranu smartfona czy komputera. A to przynosi szereg dodatkowych możliwości m.in. w pracy hybrydowej, która na stałe wpisała się w biznesową rzeczywistość wielu użytkowników.

Samsung sprzedał najwięcej telewizorów na świecie

Według badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Omdia w 2022 roku Samsung po raz 17. z rzędu został światowym liderem na rynku telewizorów. W 2022 roku Samsung sprzedał 9,65 mln telewizorów QLED i Neo QLED. Firma zdominowała także w 2022 roku segment większych telewizorów, odnotowując udział w rynku wynoszący 36,1 proc. dla urządzeń o przekątnej ekranu powyżej 75 cali i 42,9 proc. dla telewizorów ponad 80-calowych. Jeżeli chodzi o telewizory klasy premium kosztujące powyżej 2,5 tys. dol., Samsung jest  liderem (pod względem wartości przychodów) z udziałem w rynku wynoszącym 48,6 proc.

W 2023 roku roku w Polsce sytuacja na rynku ma wrócić do normalności po zmianie standardu naziemnej telewizji cyfrowej na DVB-T2/HEVC. Wówczas producenci telewizorów zwiększyli sprzedaż, bo wielu odbiorców wymieniło swoje sprzęty. - Jeśli chodzi o rynek, to możemy spodziewać się w Polsce korekty. Po okresie pandemii i czasie wzmożonej wymiany telewizorów na nowsze, oferujące lepszą jakość obrazu i bardziej dostosowane do wykorzystania serwisów VOD i gier, powrócimy w 2023 roku do stanu sprzed pandemii. Mimo tego nie spodziewam się, żebyśmy chcieli nadal korzystać szeroko z małych, 43 calowych telewizorów – mówił niedawno Wirtualnemedia.pl Stanisz z Samsunga. Pewien wpływ na sprzedaż telewizorów może mieć zmiana standardu MUX-3 naziemnej telewizji cyfrowej, która nastąpi do końca 2023 roku. Z tego multipleksu są nadawane TVP1, TVP2, TVP3, TVP Info, TVP Sport i TVP Historia.

Z badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów wynika, że urządzenia 8K posiada jedynie 1,2 proc. odbiorców, a 4K 25,2 proc. W najbliższych miesiącach kolejne osoby będą inwestować w sprzęt gwarantujący lepszą jakość obrazu. - Nadal najbardziej popularne przekątne to 55 i 65 cali, ale z roku na rok rośnie też liczba osób, które decydują się na telewizory o przekątnej 75 cali większe. Tu od kilku lat mamy w tym zakresie i w rożnych przedziałach cenowych szeroką ofertę i będziemy ją nadal rozbudowywali nie tylko w linii Excellence Line ale i OLED, a także The Frame.  Mamy za sobą duży sukces. Pierwszy telewizor Samsung MICRO LED o przekątnej ekranu 110” oferowany w cenie 675 tys. złotych znalazł już nabywcę w Polsce. Jestem przekonany, że uda się nam też znaleźć nabywców na kolejne telewizory Micro LED. Będziemy mogli zaoferować je być może w kilku przekątnych - prognozował przedstawiciel Samsunga.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"