Nowe odbiorniki telewizyjne ma 15,1 proc. posiadaczy telewizorów

Tylko 4 proc. Polaków nie posiada dostępu do telewizora do oglądania telewizji, a ponad połowa Polaków (55,4 proc.) ma w swoich gospodarstwach domowych dostęp do odbiornika Smart TV – wynika z Badania Założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Wśród osób posiadających telewizor 15,1 proc. dysponuje nowym odbiornikiem - do roku. 47,1 proc. ma telewizor w wieku od dwóch do czterech lat, a 46 proc – od 5 do 10 lat. Starszy sprzęt - ponad dziesięcioletni - ma 8,6 proc. osób posiadających telewizor.

Najwięcej posiadaczy telewizorów (37,8 proc.) dysponuje odbiornikiem Full HD; 25,9 proc. –  HD lub HD Ready. Telewizor pozwalający na oglądanie treści w 4K ma 25,2 proc., a w 8K – 1,2 proc. posiadających odbiornik telewizyjny.

Najbardziej popularne są telewizory wielkości od 40 do 49 cali – 45,6 proc. posiadaczy telewizorów ma odbiornik tej wielkości; 32,4 proc. właścicieli telewizorów ma urządzenia wielkości od 50 do59 cali, a 26,1 proc. od 32 do 39 cali.  Odbiorniki najmniejsze (poniżej 32 cali) oraz największe (powyżej 80 cali) posiada w sumie niecałe 6 proc. Polaków.

Ogółem 95,6 proc. Polaków posiada dostęp do telewizora z podłączonym sygnałem telewizyjnym. 71,8 proc. badanych ma w domu dostęp do jednego telewizora, a 23,8 proc – do dwóch lub więcej. Więcej niż jeden telewizor posiadają w domu częściej mieszkańcy wsi (31,7 proc.), osoby z wykształceniem podstawowym (27,7 proc.), a także osoby z gospodarstw 4-osobowych i większych (39,2 proc.).

Odbiorniki typu Smart TV posiada w domu 55,4 proc. Polaków. Istotnie częściej telewizory Smart posiadają osoby z wyższym wykształceniem - 68,7 proc., a także osoby z dużych gospodarstw domowych – 4-osobowych i większych – 65,9 proc.

grafika

„Koniec roku to okres wzmożonych zakupów. Black Friday i wyprzedaże skłaniają do inwestowania w nowy sprzęt, w tym w telewizory. Zeszłoroczne wyniki Badania Założycielskiego, kiedy to weryfikowaliśmy wyposażenie telewizyjne pod względem gotowości do nowego standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej DVBT2/HEVC, pokazały około 500 000 przyrost nowych telewizorów. W KIM będziemy przyglądać się temu, jak wygląda wyposażenie gospodarstw domowych pod koniec roku i w pierwszym kwartale 2023, a także weryfikować je ze współpracującymi z nami interesariuszami, tak aby wracać z pełną i kompleksową informacją” – komentuje Maja Kurzelewska, dyrektor Departamentu Badań i Analiz.

Badanie Założycielskie realizowane przez Krajowy Instytut Mediów jest podstawowym badaniem populacyjnym dot. konsumentów mediów elektronicznych w Polsce. Od stycznia do czerwca objęło ono ogólnopolską losową próbę 8 474 gospodarstw domowych i 19 611 osób w wieku 4 lata i więcej. Zebrane dane są reprezentatywne dla wszystkich gospodarstw w Polsce i osób w wieku powyżej 4 lat.

Badanie realizowane jest na ogólnopolskiej próbie adresowej wylosowanej z operatu TERYT Głównego Urzędu Statystycznego.

Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 roku przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Formalnie zaczął działać w marcu ub.r. Przez ponad rok monitorował poziom gotowości Polaków na nowy standard nadawania naziemnej telewizji cyfrowej.Niedawno KIM donosił, że Polki czytają książki częściej niż Polacy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu