Jakub Bierzyński: pracę dla Nowoczesnej uważam za działanie patriotyczne, nie ma to wpływu na pozycję OMD

- Jestem dumny z tego, że pracuję dla partii Nowoczesna i Ryszarda Petru. Nie mam się czego wstydzić i uważam to za działanie głęboko patriotyczne - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński, prezes agencji OMD Poland.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Jakub Bierzyński: pracę dla Nowoczesnej uważam za działanie patriotyczne, nie ma to wpływu na pozycję OMD
Jakub Bierzyński

Podano, że agencja odpowiadała za zakup mediów w czasie kampanii przed zeszłorocznymi wyborami parlamentarnymi. Zajmowała się doradztwem komunikacyjnym, a sam Jakub Bierzyński jest głównym doradcą wizerunkowym Ryszarda Petru.

Według informacji tygodnika szef OMD Poland napisał przemówienie udostępnione pod koniec ub.r., w którym Petru przedstawił się jako lider opozycji, oraz podsunął stwierdzenie o światełku w tunelu, którym polityk wiosną br. podsumował otwartość na rozmowy z PiS dotyczące kryzysu z Trybunałem Konstytucyjny. Bierzyński wymyślił też określenie „Misiewicze”, na którym Nowoczesna oparła akcję wytykania przypadków nepotyzmu w sektorze państwowym.

- Potwierdzam, pracowałem i nadal pracuję dla Nowoczesnej i Ryszarda Petru - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński. - Nigdy tego faktu nie ukrywałem, ale przyznaję, że też nigdy wcześniej się tym nie chwaliłem - mówi.Stwierdza, że ta współpraca nie jest żadną tajemnicą, bo informacje na ten temat można znaleźć w sprawozdaniach składanych przez partie do Państwowej Komisji Wyborczej.

Bierzyński nie chce jednak podawać szczegółów współpracy z Nowoczesną i Ryszardem Petru. Zasłania się tajemnicą zawodową. - Dziennikarz „Newsweeka” miał kiepskie źródła swoich informacji, część przedstawionych w tej publikacji informacji jest nieprawdziwa - komentuje dla Wirtualnemedia.pl szef OMD Poland. Nie chce jednak szczegółowo odnosić się do przedstawionych przez tygodnik informacji. Jedyne co prostuje, to nazwę agencji, która zajmowała się wyborczą kampanią reklamową Nowoczesnej - nie była to cała grupa OMD Poland, tylko należący do niej dom mediowy PHD.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński podkreśla, że nadal pracuje dla Nowoczesnej i jej lidera Ryszarda Petru. - Jestem z tego dumny i nie mam się czego wstydzić, bo uważam to za działanie głęboko patriotyczne. Poczytuję to sobie wręcz jako powód do chwały, a nie do wstydu. Nie robię tego dla pieniędzy, ale z poczucia obywatelskiego obowiązku - twierdzi Bierzyński.

Na pytanie, czy nie obawia się, że upublicznienie tych informacji mogłoby niekorzystnie wpłynąć na pozycję i wizerunek kierowanej przez niego grupy OMD Poland na rynku reklamowym, zwłaszcza gdy ta będzie starać się o obsługę dużych firm z udziałem Skarbu Państwa, odpowiada: - Nigdy nie pracowaliśmy i pracować nie będziemy dla państwowych firm. I nie dlatego, że pracuję dla jednej z partii politycznych. Ale chociażby ze względu na moją działalność publicystyczną i jasne prezentowanie moich poglądów w mediach.

Szef OMD Poland wielokrotnie na swoim blogu oraz w serwisie NaTemat.pl, którego jest stałym felietonistą ostro krytykował obecny obóz rządzący.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jakub-bierzynski-zlecenia-i-budzety-marketingowe-firm-panstwowych-tylko-dla-swoich-cba-powinno-skontrolowac-wiecej-spolek ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem