Cieślar, Ziębińska i Fejfer założyli studio gier The Failcores. Pracują nad „Niewidzialną ręką wolnego rynku”

Jan Cieślar odszedł z Grey Group i założył studio gier The Failcores. Współzałożycielami firmy są graficzka Oliwia Ziębińska i dziennikarz, twórca „Magazynu Porażka” Kamil Fejfer. Studio pracuje nad grą „Niewidzialna ręka wolnego rynku”.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Cieślar, Ziębińska i Fejfer założyli studio gier The Failcores. Pracują nad „Niewidzialną ręką wolnego rynku”
Od lewej: Oliwia Ziębińska, Jan Cieślar, Kamil Fejfer

Pomysłodawcą założenia studia jest Jan Cieślar, copywriter związany ostatnio z agencją Grey Group Poland. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl tłumaczy, dlaczego zdecydował się na założenie własnego studia gier.

- Czułem, że chcę robić komunikację na poziomie globalnym. Teraz mogę użyć swojego doświadczenia z branży reklamowej do tworzenia własnych produktów, które już na etapie pomysłu budzą zainteresowanie, a na etapie egzekucji mają poruszać emocje i budować dyskusję wokół ważnych spraw. Od dziecka jestem graczem, a w ostatnich latach gry przeszły ewolucję, dzięki której stały się konkurencją dla kina na poziomie opowiadania historii, jednocześnie dając możliwość immersji nieosiągalnej w innych mediach - mówi Jan Cieślar.

Oprócz Cieślara, współzałożycielami agencji są Oliwia Ziębińska, graficzka pracująca dla instytucji kultury, m.in. Nowym Teatrem w Warszawie oraz dziennikarz, twórca popularnego fanpage „Magazyn Porażka” Kamil Fejfer.

Studio The Failcores pracuje już nad pierwszym projektem. „Invisible Hand of The Free Market”  to komedio-dramatyczna bijatyka, w której gracze będą mogli wcielić się w postaci z całego świata i przekroju społecznego, by stanąć do walki przeciw „Niewidzialnej Ręce Wolnego Rynku”. Jak mówi Jan Cieślar, pomysł na „Niewidzialną rękę wolnego rynku” wziął się z potrzeby tworzenia produkcji dotykających ważnych problemów społecznych.

-  Dyskusja i analiza różnych podejść ekonomicznych jest odmieniania przez wszystkie możliwe przypadki, zwłaszcza po wydaniu książki "Kapitał w XXI wieku" Thomasa Piketty. To temat, który budzi gorące emocje, bo dotyka nas wszystkich. Chcemy dołożyć naszą mała cegiełkę do tej dyskusji tworząc grę która nie mówi, jak jest, ale pozwala to odczuć na własnej skórze – tłumaczy naszemu portalowi Jan Cieślar.

W założeniu gra kierowana jest dla grupy wiekowej 25+, którzy szukają rozrywki dotykającej prawdziwych emocji. Jak zapowiada Jan Cieślar, gra powinna zadebiutować na rynku za dwa lata.

- Jesteśmy na etapie domykania prototypu dla wydawców. Przy obecnych założeniach gra powinna znaleźć się na rynku ok. 2019 roku – mówi Cieślar.

Jan Cieślar od 2015 roku związany był jako senior copywriter z agencją Grey Group Poland, dokąd przeszedł z Isobar Poland.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]