Emitujący kilkuminutowe klipy z pokazów mody Fashion TV był przez lata jednym z najbardziej rozpoznawalnych kanałów kablowo-satelitarnych na świecie. Jego założycielem i właścicielem jest Michel Adam Lisowski, francuski biznesmen polskiego pochodzenia.
Stopniowe odchodzenie od przekazu satelitarnego
Proces wyłączania kolejnych wersji kanału rozpoczął się w sierpniu 2024 roku od zakończenia emisji UHD, następnie w lipcu 2025 roku wyłączono także przekaz HD. Ostatnia wersja SD zniknęła 30 września 2025 roku. Jak informuje digitalfernsehen.de, stacja do tego dnia prowadziła niekodowaną emisję na Hot Birdzie 13E (transponder 84, 12,380 GHz).
Choć polscy widzowie, którzy korzystają tylko z telewizji satelitarnej utracili dostęp do stacji, to nadal wchodzi ona w skład pakietów większości sieci kablowych i usług IPTV. Fashion TV można też oglądać za darmo w streamingu. To jeden z kanałów FAST oferowanych przez platformę Rakuten TV.

Wynajęcie miejsca na transponderze to duży koszt dla nadawców. Fashion TV nie jest jedynym nadawcą, który zrezygnował z satelity. Tylko do końca lutego 2025 roku drogą satelitarną był dostępny kanał Biznes24. Nadawca postawił na dystrybucję w kablu i streamingu. Niedawno stacja zmieniła model dystrybucji i udostępnia za darmo stream na YouTube.
Dwa tygodnie temu z emisji na pozycji orbitalnej Hot Bird 13E zrezygnował też Music Box Polska (transponder 12,520 GHz). Dla nadawcy priorytetem są ostatnio nowe kanały, które mają być alternatywą dla zamykanych muzycznych stacji MTV. W październiku Music Box Group planuje uruchomić kanały Music Box Hits, Music Box Dance, Music Box Sexy i rozszerzyć zasięg Music Box Classic.
Od września abonenci Canal+ nie mogą oglądać stacji erotycznej Vivid Red HD drogą satelitarną. Kanał nadal jest dostępny w serwisie streamingowym Canal+.

Związane z Canal+ platformy we Francji, Czechach, Słowacji i na Węgrzech w ostatnich latach także przenosiły stacje do aplikacji lub obniżały ich jakość z HD do SD.











