Jedna piąta Polaków planuje zastąpienie kablówki streamingiem wideo. Większość nie chce płacić więcej niż 29 zł miesięcznie

Ponad 19 procent Polaków rozważa możliwość rezygnacji z płatnej telewizji na rzecz serwisów VOD – wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Przy wyborze dostawcy usług streamingowych najważniejsza jest cena subskrypcji, a nowi użytkownicy platform wideo nie chcą płacić za nie więcej niż 29 złotych miesięcznie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Informacje na temat korzystania przez użytkowników w Polsce z płatnych usług telewizyjnych i platform VOD znalazły się w opublikowanym przez UKE najnowszym badaniu konsumenckim.

Badanie przeprowadzono w listopadzie 2019 r. na próbie 1,6 tys. osób metodą CAPI (wywiad indywidualny wspomagany komputerowo).

Jedna piąta zrezygnuje z kablówki

Według sondażu UKE blisko co piąty użytkownik płatnej telewizji kablowej lub satelitarnej (19,4 proc.) rozważa całkowitą rezygnację z usług tradycyjnej telewizji na rzecz internetowych serwisów wideo. Nieco bardziej skłonni do tego typu decyzji są mężczyźni.

Z kolei jedynie 15,1 proc. respondentów korzystających z płatnej TV zdecydowałoby się na dodatkową subskrypcję wideo. Największy odsetek respondentów wybrałby pakiet do 29 zł (42,3 proc.).

grafika

Najpopularniejsze filmy, najważniejsza cena

Zgodnie z raportem użytkownicy serwisów wideo korzystają z subskrypcji dziennie średnio przez 1,8 godziny, natomiast w tygodniu zajmuje im to 12,7 godzin.

Abonenci korzystający z usług wideo w internecie najczęściej oglądają filmy (73,4 proc.) i seriale (61,1 proc.). Respondenci najrzadziej oglądają magazyny telewizyjne (6,4 proc.) oraz programy publicystyczne (5,4 proc.).

Dla użytkowników najważniejszy czynnik podczas wyboru dostawcy usługi wideo to cena za subskrypcję (52 proc.). W dalszej kolejności wskazywano elastyczność wyboru oferowanych treści (38,4 proc.), oferowane treści (35.,3 proc.) oraz czas trwania umowy (32 proc.).

grafika
grafika

Według analiz najbliższe plany respondentów w okresie 12 miesięcy w odniesieniu do TV wskazują brak zmian w tym zakresie (40 proc. badanych odpowiedziało: Posiadam wyłącznie telewizję kablową/satelitarną i nie planuję zmian w usługach). Niemal 40 proc. respondentów ma trudność w udzieleniu odpowiedzi na pytanie o najbliższe plany dotyczące usług OTT oraz TV.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu