WPP Open Pro to rozwinięcie platformy WPP Open. Firma zapowiada, że dzięki nowemu modelowi, marki – od dużych po rozwijające się – zyskają dostęp do narzędzi strategii, produkcji treści i publikacji w jednym miejscu. Celem jest również dotarcie do segmentów rynku, które dotąd nie korzystały z usług WPP.
Nowe wydanie platformy, przedstawione przez CEO WPP Cindy Rose, stawia na samodzielność zespołów marketingowych. WPP podkreśla, że Open Pro ma przyspieszać przygotowanie kampanii, utrzymując spójność z identyfikacją marki i ułatwiając szybkie wdrożenia zasobów na dużą skalę.

Strategia, tworzenie treści i publikacja kampanii w jednym
Platforma łączy trzy obszary funkcjonalne: planowanie strategii w oparciu o dane i agentów AI, masowe tworzenie treści dopasowanych do kanałów oraz publikację kampanii z integracją Open Media Studio dla klientów mediowych WPP lub bezpośrednio na główne platformy reklamowe.
WPP akcentuje zintegrowany charakter rozwiązania. Open Pro ma łączyć strategię, kreację i optymalizację wyników z jakością klasy enterprise. Dzięki temu regionalne lub wyspecjalizowane zespoły marek mogą personalizować przekaz, zachowując globalne standardy i zgodność brandową.
Według spółki narzędzie sprawdzi się w obszarach nastawionych na wynik, jak ecommerce czy finanse, gdzie liczy się szybkie tworzenie, testowanie i optymalizacja wielu kreacji. WPP wskazuje też na dostępność profesjonalnych narzędzi dla mniejszych firm i startupów, co ma poszerzyć adresowalny rynek usług.

Stephan Pretorius, CTO WPP, ocenia, że Open Pro to zintegrowane rozwiązanie do wdrażania kampanii, skoncentrowane na rezultatach. Podkreśla prostotę, intuicyjność i skalowalność, które mają dać marketerom kontrolę, szybkość i zasięg przy zachowaniu jakości klasy enterprise.











