W Mountain View, gdzie mieści się siedziba Google, sfinalizowano umowę z udziałem nowej prezes WPP Cindy Rose oraz szefa Google Cloud Thomasa Kuriana. Porozumienie obejmuje pięcioletnią współpracę i finansowe zobowiązanie WPP do wydatków na technologie Google o wartości 400 mln dol.
WPP podkreśla, że środki zasilą rozwój rozwiązań AI w ramach WPP Open – platformy spółki do zastosowań marketingowych. Celem ma być personalizacja działań w czasie rzeczywistym oraz odejście od samej efektywności operacyjnej na rzecz wzrostu klientów.
Kampanie na niespotykaną skalę
Cindy Rose zapowiada, że nowe wdrożenia mają przyspieszyć kampanie i kreację na niespotykaną dotąd skalę.
— Jestem niezwykle podekscytowana tym, jak nasze nowe i rozwinięte partnerstwo z Google zdefiniuje na nowo to, co możliwe dla naszych klientów — stwierdziła Rose.

— Dostarczając szyte na miarę rozwiązania AI i umożliwiając hipertrafne kampanie z bezprecedensową skalą i szybkością, przyspieszamy innowacje w każdym aspekcie marketingu, aby napędzać niezrównany wzrost i efekty — dodała.
Thomas Kurian wskazuje na znaczenie warstwy technologicznej. — Umożliwiając WPP innowacje na naszej zoptymalizowanej pod AI warstwie technologicznej, pomagamy dziś tworzyć przyszłość technologii marketingowych dla marek — dodał prezes Google Cloud.
Wśród priorytetów partnerstwa wymieniono: budowę rozwiązań z wykorzystaniem modeli Gemini, w tym projekt AKQA "The Generative Store" zmieniający wizualizacje produktów i komunikaty pod konkretnego odbiorcę na bazie Vertex AI; szybki rozwój szytych na miarę modeli AI; bezpieczną współpracę na danych z priorytetem prywatności; znaczące usprawnienia produkcji wideo i obrazu; oraz preferencyjny dostęp do najnowszych funkcji AI bezpośrednio w WPP Open.

Elementem umowy jest także rozwój kompetencji. Program Creative Technology Apprenticeship w WPP zostanie rozszerzony, a Google dołącza jako główny partner programowy. Do 2030 r. ma przez niego przejść ponad 1 tys. specjalistów wczesnej kariery.
Partnerzy zapowiadają również integrację narzędzi Google AI z procesami WPP. Ma to usprawnić obsługę klientów i wewnętrzne workflow, tak aby zastosowania AI wspierały kreację, media, doświadczenia klientów i handel w jednej, spójnej architekturze.












