WPP rozszerza partnerstwo z Google w AI. Zapłaci 400 mln dolarów

WPP i Google ogłosiły pięcioletnie rozszerzenie współpracy. Koncern marketingowy zadeklarował 400 mln dol. wydatków na technologie Google. Kluczowe elementy porozumienia mają przyspieszyć wdrożenia AI w usługach WPP.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
WPP rozszerza partnerstwo z Google w AI. Zapłaci 400 mln dolarów
WPP rozszerza współpracę z Google

W Mountain View, gdzie mieści się siedziba Google, sfinalizowano umowę z udziałem nowej prezes WPP Cindy Rose oraz szefa Google Cloud Thomasa Kuriana. Porozumienie obejmuje pięcioletnią współpracę i finansowe zobowiązanie WPP do wydatków na technologie Google o wartości 400 mln dol.

WPP podkreśla, że środki zasilą rozwój rozwiązań AI w ramach WPP Open – platformy spółki do zastosowań marketingowych. Celem ma być personalizacja działań w czasie rzeczywistym oraz odejście od samej efektywności operacyjnej na rzecz wzrostu klientów.

Kampanie na niespotykaną skalę

Cindy Rose zapowiada, że nowe wdrożenia mają przyspieszyć kampanie i kreację na niespotykaną dotąd skalę.

— Jestem niezwykle podekscytowana tym, jak nasze nowe i rozwinięte partnerstwo z Google zdefiniuje na nowo to, co możliwe dla naszych klientów — stwierdziła Rose.

— Dostarczając szyte na miarę rozwiązania AI i umożliwiając hipertrafne kampanie z bezprecedensową skalą i szybkością, przyspieszamy innowacje w każdym aspekcie marketingu, aby napędzać niezrównany wzrost i efekty — dodała.

Thomas Kurian wskazuje na znaczenie warstwy technologicznej. — Umożliwiając WPP innowacje na naszej zoptymalizowanej pod AI warstwie technologicznej, pomagamy dziś tworzyć przyszłość technologii marketingowych dla marek — dodał prezes Google Cloud.

Wśród priorytetów partnerstwa wymieniono: budowę rozwiązań z wykorzystaniem modeli Gemini, w tym projekt AKQA "The Generative Store" zmieniający wizualizacje produktów i komunikaty pod konkretnego odbiorcę na bazie Vertex AI; szybki rozwój szytych na miarę modeli AI; bezpieczną współpracę na danych z priorytetem prywatności; znaczące usprawnienia produkcji wideo i obrazu; oraz preferencyjny dostęp do najnowszych funkcji AI bezpośrednio w WPP Open.

Elementem umowy jest także rozwój kompetencji. Program Creative Technology Apprenticeship w WPP zostanie rozszerzony, a Google dołącza jako główny partner programowy. Do 2030 r. ma przez niego przejść ponad 1 tys. specjalistów wczesnej kariery.

Partnerzy zapowiadają również integrację narzędzi Google AI z procesami WPP. Ma to usprawnić obsługę klientów i wewnętrzne workflow, tak aby zastosowania AI wspierały kreację, media, doświadczenia klientów i handel w jednej, spójnej architekturze.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Arabski fundusz i Comcast mogą kupić właściciela TVN

Arabski fundusz i Comcast mogą kupić właściciela TVN

Po krytyce z kancelarii prezydenta szefowa KRRiT wszczyna postępowanie. Chodzi o film w TVP

Po krytyce z kancelarii prezydenta szefowa KRRiT wszczyna postępowanie. Chodzi o film w TVP

PKO Bank Polski z kampanią o inwestowaniu. W roli głównej Szymon Majewski i „marynarka z kieszeniami”

PKO Bank Polski z kampanią o inwestowaniu. W roli głównej Szymon Majewski i „marynarka z kieszeniami”

Kancelaria Premiera szuka do pracy mistrza social mediów

Kancelaria Premiera szuka do pracy mistrza social mediów

Filmweb stawia na social media – nowa struktura, nowi liderzy, nowa oferta
Materiał reklamowy

Filmweb stawia na social media – nowa struktura, nowi liderzy, nowa oferta

Cios prokuratory w o. Rydzyka. Przesłuchanie w urodziny Radia Maryja

Cios prokuratory w o. Rydzyka. Przesłuchanie w urodziny Radia Maryja