Jet Line z kalkulatorami śladu węglowego kampanii

Agencja specjalizująca się w reklamie zewnętrznej przygotowała narzędzie liczenia śladu węglowego kampanii reklamowych na klasycznych billboardach Motorway 12x4 m (OOH) i cyfrowych ekranach MORE (DOOH). Jak informuje agencja, to pierwsze takie kalkulatory dla kampanii reklamy zewnętrznej w Polsce.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Jet Line z kalkulatorami śladu węglowego kampanii
Fot. materiały prasowe

Kalkulatory zostały opracowane w podejściu typu „gate to grave”. Obejmują cykl życia kampanii z perspektywy jej realizacji w Jet Line: od wyprodukowania nośników, przez instalację, eksploatację i transport po monitoring i recykling. Dostarczają informację o środowiskowym wpływie realizowanych we współpracy z Jet Line kampanii, co z kolei umożliwia podejmowanie decyzji i inicjowanie działań kompensacyjnych.

– Tworzymy przestrzeń do komunikacji OOH i pomagamy naszym klientom w opowiadaniu ich historii. Teraz pomagamy im także odpowiadać na potrzeby związane z nowymi regulacjami i raportowaniem niefinansowym. Ale przede wszystkim wspieramy w działaniu na rzecz mierzenia emisji kampanii komunikacyjnych, zdobywaniu wiedzy o wpływie na środowisko i pracy nad strategiami redukującymi i kompensującymi własny ślad. Zapraszamy do współpracy wszystkie marki, które z odpowiedzialną ciekawością zadają pytania i wychodzą poza ramy – mówi Agnieszka Maszewska, dyrektorka marketingu i komunikacji w Jet Line.

Jak czytamy w komunikacie, kalkulatory są przygotowane przez firmę Envirly w ścisłej współpracy z Jet Line, na podstawie analizy wewnętrznych procesów w firmie i na bazie wskaźników i faktorów ogólnie przyjętych przez krajowe i międzynarodowe instytucje. Wprowadzenie kalkulatorów kampanii to wyraz przekonania, że odpowiedzialną komunikację reklamową można prowadzić zaczynając od świadomości, wiedzy i transparentności.

Własny ślad węglowy Jet Line jako organizacja mierzy od 2022 roku, korzystając z kalkulatora przygotowanego przez Fundację Climate & Strategy. Ostatni raport emisyjności firmy dotyczy roku 2023. Wielkość emisji w zakresach 1 i 2 w roku 2023 zmniejszyła się znacznie wobec roku 2022 i jest to związane przede wszystkim z wymianą wszystkich lamp oświetlających powierzchnie Motorway na energooszczędne LED.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?