K2 Holding ze wzrostem wpływów o 9 proc. i 4,8 mln zł zysku. Przychody Fabrity podwoiły się

W ub.r. K2 Holding osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 9,1 proc. do 119,69 mln zł oraz wyniku netto z 1,83 mln zł straty do 4,85 mln zł zysku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Segment marketingowy K2 Holding, obejmujący agencję reklamową K2 Create, agencję mediową K2 Precise i PerfectBot oferujący inteligentne boty, zanotował spadek wpływów z 74,78 do 68,72 mln zł, a jego skorygowany zysk EBITDA zwiększyła się z 226 tys. zł do 3,64 mln zł.

Przychody pionu software, do którego należy przede wszystkim Fabrity, podwoiły się (z 17,3 do 35,12 mln zł), a korygowana EBITDA poszła w górę z 2,21 do 6,71 mln zł.

grafika

Z kolei segment cloud, obejmujący Oktawave, osiągnął wzrost przychodów z 15,06 do 16,65 mln zł oraz skorygowanej EBITDA z 2,76 do 3,17 mln zł.

- Rok temu było dla nas jasne, że najpierw trzeba „suchą nogą” przejść przez covidowy kryzys, zabezpieczyć bieżące finanse, później dopiero można myśleć o przyszłości. Teraz, wzmocnieni przeprowadzonymi podczas pandemii zmianami w organizacji oraz rekordowymi wynikami 2020 roku, koncentrujemy się na zwiększeniu skali działalności biznesowej - skomentował Paweł Wujec, prezes K2 Holding.

grafika

Wydatki K2 Holding wzrosły dużo słabiej od wpływów. Koszty sprzedanych usług zwiększyły się ze 102,4 do 104,1 mln zł, natomiast koszty ogólnego zarządu zmalały z 9,5 do 8,9 mln zł.

Wskaźniki rentowności firmy wyszły na plus. Wynik operacyjny wzrósł z 1,42 mln zł straty do 8,01 mln zł zysku, a wynik netto - z 1,83 mln zł straty do 4,85 mln zł zysku.

- Jesteśmy dumni nie tylko z osiągnięcia najlepszych wyników w ponad 20-letniej historii firmy, ale przede wszystkim z przełamania niepokojących trendów lat ubiegłych i to w trudnym roku naznaczonym globalną pandemią. Pokazaliśmy, że potrafimy wykorzystywać szanse, jakie niesie ze sobą gwałtownie zmieniające się otoczenie. Globalne trendy cyfryzacji biznesu, automatyzacji procesów i szybkiego rozwoju e-commerce są dla nas sprzyjające. Wykorzystaliśmy to w 2020 roku i chcemy utrzymać ten kurs w kolejnych latach - podkreślił Paweł Wujec.

grafika

W połowie grudnia ub.r. K2 Holding ogłosił strategię do 2023 roku. Zapowiedział średnioroczny wzrost przychodów o 20 proc. oraz 15-20 proc. rentowności EBITDA (bez kosztów nowych projektów), rozwój swoich obecnych biznesów, m.in. chatbota K2Bots.AI, oraz zwiększenie udziału przychodów segmentu software’owego z zagranicy. Nie wykluczył przejęć.

Firma poinformowała, że z zysku w 2020 roku będzie chciała wypłacić dywidendę wynoszącą po 1 zł na akcję.

- W każdym kwartale minionego roku notowaliśmy solidne wyniki finansowe, nawet pomimo ponoszenia istotniejszych kosztów związanych z rozwojem organizacji w ostatnich miesiącach roku. Działamy bowiem długoterminowo i inwestujemy w rozwój. Podtrzymujemy również plan wypłaty dywidendy za rok 2020, o którym informowaliśmy w grudniu ubiegłego roku – zapewnia Artur Piątek, wiceprezes K2 Holding.

W czwartek na koniec sesji giełdowej kurs K2 Holding wynosił 26,90 zł (to daje 62,38 mln zł kapitalizacji). Największymi akcjonariuszami spółki są AGS A/S (20,2 proc. udziału w kapitale) oraz jej założyciel i wieloletni szef Janusz Żebrowski (19,02 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela