Kamil Dąbrowa: Zmieniamy koncepcję „Lata z Radiem”, ale Roman Czejarek pozostaje gwiazdą audycji

W sobotę wystartowała 43. edycja „Lata z Radiem”, która będzie mieć nieco zmienioną formułę. - Stawiamy na mocną obecność naszych słuchaczy. Roman Czejarek pozostaje twarzą i gwiazdą audycji - mówi Wirtualnemedia.pl Kamil Dąbrowa, dyrektor Programu I Polskiego Radia.

Łukasz Brzezicki
Łukasz Brzezicki
Udostępnij artykuł:

W tym roku koncertów plenerowych „Lata z Radiem” po raz pierwszy nie poprowadzi Roman Czejarek, szef audycji. Konferansjerką na scenie zajmie się jedynie Bogdan Sawicki. Czejarek (w parze z Karoliną Rożej) będzie prowadzącym studia plenerowego. Decyzja o zmianie roli dziennikarza wywołała protesty u słuchaczy radiowej Jedynki.

Kamil Dąbrowa, dyrektor Programu I Polskiego Radia, rozumie tę krytykę, ponieważ jest związana ze zmianą formuły programu. - To dla mnie naturalne. Natomiast jest to pewien zamysł związany z nową koncepcją „Lata z Radiem” i nową strategią audycji oraz trasy. Myślę, że to co przygotowaliśmy spodoba się słuchaczom - mówi Wirtualnemedia.pl Kamil Dąbrowa.

Animacji scenicznej podczas koncertów w tym roku ma być znacznie mniej. Z tego powodu kierownictwo stacji zdecydowało, że na scenie będzie obecny tylko jeden prowadzący. - Bogdan Sawicki będzie wchodził w interakcje z Maciejem Polem i prowadził całą imprezę w plenerze. Dla nas ważniejsza jest jednak antena. Chcemy, żeby Romek skupił się na studiu plenerowym i obecności w programie - mówi Kamil Dąbrowa. Dyrektor Jedynki przekonuje, że Roman Czejarek nadal pozostanie twarzą „Lata z Radiem”. Pojawi się on na całej trasie. - Jest szefem tej audycji i to jego najważniejsza rola - podkreśla Dąbrowa.

Goście studia plenerowego poznają zasady działania studia radiowego, komputerowego montażu nagrań oraz będą mogli nagrać własny materiał i przeprowadzić wywiad. Każdy otrzyma płytę z własnym nagraniem. - Można będzie też wygrać książkę Romana Czejarka „Kochane Lato z Radiem”. Łączenia ze studiem plenerowym pojawią się w audycji „Lato z Radiem Extra” - opowiada Wirtualnemedia.pl szef Programu I PR.

Zdaniem Kamila Dąbrowy, zmiana koncepcji tegorocznej trasy koncertowej podyktowana jest zmianami organizacyjnymi w programie. - Dodajemy program „Lato z Radiem Extra” i chcemy postawić na mocną obecność słuchaczy, którzy nie dotrą na koncerty. Słucha nas ponad milion ludzi, a na koncertach pojawia się średnio od 20 do 50 tys. osób. Bardziej zależy nam na tym, co się będzie działo na antenie, bo koncerty są dla nielicznych, którzy dotrą do miejscowości - tłumaczy Dąbrowa. - Robimy radio dla słuchaczy. Trasa koncertowa jest niezwykle atrakcyjnym kwiatem u kapelusza „Lata z Radiem” - dodaje.

„Lato z Radiem” wymyślił wiosną 1971 roku Aleksander Tarnawski , twórca innych audycji Polskiego Radia, takich jak „Sygnały Dnia” i „Cztery pory roku”. Rozgłośnia trasę koncertową towarzyszącą programowi organizuje od 1992 roku.

Z danych Radio Track wynika, że średni udział radiowej Jedynki  w okresie od marca do maja br.  wyniósł 9,7 proc. (zobacz wyniki wszystkich stacji ogólnopolskich).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele