Kanały newsowe zyskują widzów, TVN CNBC ma ich dwa razy więcej niż TV Biznes

W listopadzie br. wzrosła widownia wszystkich kanałów ogólnoinformacyjnym, a największym beneficjentem wzrostu był jak zwykle Polsat News. TVN CNBC po wzroście ma już dwa razy więcej widzów od konkurencyjnej TV Biznes, która zanotowała spadek.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Liderujący rankingowy stacji informacyjnych kanał TVP Info zanotował w zeszłym miesiącu wzrost średniej dobowej oglądalności względem listopada ub.r.  o 4 proc. do 280 tys. widzów, a jego udział w rynku wzrósł z 4,08 proc. do 4,20 proc.

Większymi wzrostami pochwalić się mogą konkurenci TVP Info. Publiczną stację goni kanał TVN 24, którego widownia poszła do góry o 39 proc. i wyniosła 202 tys., a jego udział wzrósł z 2,19 proc. do 3,03 proc. Na trzecim miejscu w zestawieniu uplasował się Polsat News, który miał w listopadzie w każdej minucie średnio 41 tys. widzów. Wzrost jego oglądalności wyniósł aż o 114 proc. i był największy w rankingu (kanał ten dzięki pojawieniu się w Cyfrze+, zanotował także największy wzrost zasięgu technicznego). Czwartą lokatę zajęła Superstacja (15 tys. widzów, wzrost o 45 proc.)

W grupie komercyjnej 16-49, kluczowej dla reklamodawców, wszystkie kanały informacyjne miały w zeszłym miesiącu niższe udziały niż w grupie 4+. Liderem w listopadzie br. był kanał TVP Info, który z udziałem 2,16 proc. (spadek o 0,12 pkt. proc.) wyprzedził stację TVN 24, liderującą tutaj w poprzednich miesiącach. Udział kanału informacyjnego Grupy TVN wyniósł 2,05 proc. po wzroście o 0,34 pkt. proc. Z kolei udział Polsat News w tej grupie to 0,47 proc., zaś Superstacji - jedynie 0,07 proc. (pierwsza z tych stacji zanotowała wzrost, druga - spadek).

Kanał TVN 24 był za to bezkonkurencyjny wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej. Miał tam 4,46 proc. udziału (wzrost o 0,93 pkt. proc.), podczas gdy TVP Info – 2,74 proc. (spadek o 0,13 pkt. proc.).

Dobrą passę cały czas utrzymuje kanał TVN CNBC, który w listopadzie br. siódmy miesiąc z rzędu odnotował wzrost widowni – średnia oglądalność minutowa biznesowej stacji wzrosła o 41 proc. do 2,3 tys. widzów, a jej udział poszedł do góry o 0,01 pkt. proc. do poziomu 0,03 proc. Natomiast konkurencyjną TV Biznes kolejny raz dotknął spadek. W listopadzie br. jej średnia widownia zmalała o 37 proc. do poziomu 1,3 tys. osób, a udział spadł z 0,03 proc. do 0,02 proc.

Najpopularniejsze pozycje programowe w TVP Info, TVN 24, Polsat News i Superstacji w listopadzie br. 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą