Jak wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, liderująca zestawieniu stacja informacyjna TVN 24 zanotowała w kwietniu 2011 roku spadek udziału - o 14 proc. do poziomu 4,46 proc.
Drugie miejsce w rankingu top 30 stacji tematycznych zajął dziecięcy Disney Channel z wynikiem 0,92 proc. Stacja ta zanotowała spadek udziału o 13 proc., ale obroniła pozycję z zeszłego roku. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze trzy inne telewizje dziecięce: Mini Mini (miejsce trzecie), Cartoon Network (miejsce piąte) oraz Disney XD (miejsce szóste). Na trzecim miejscu najlepszych stacji tematycznych znalazł się AXN - najchętniej oglądany kanał filmowy. Jego udział wyniósł 0,84 proc. po wzroście o 16 proc. Drugie miejsce należało do kanału 13TH Street (0,53 proc. - wzrost o 43 proc.), a pierwszą trójkę uzupełnił kanał Comedy Central. z wynikiem 0,44 proc.

Najchętniej oglądanym kanałem muzycznym była Viva Polska (wzrost z 0,58 proc. do 0,68 proc.). Drugie miejsce należało do kanału 4 Fun TV a pierwszą trójkę uzupełniła MTV Polska.
Liderem w segmencie kanałów sportowych był w kwietniu Eurosport (0,60 proc. - wzrost o 17 proc.), na czele stacji dokumentalno-przyrodniczych znalazł się kanał Discovery (0,54 proc.) a lifestylowych TVN Style (0,40 proc. - wzrost o 5 proc.).
Wszystkie 30. topowych kanałów tematycznych miało w kwietniu 2011 roku 17,82 proc. udziału, zaś rok wcześniej – 17,97 proc.
W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, liderem TVN 24, której udział w rynku spadł z 3,96 proc. do 2,76 proc. Na drugim miejscu znalazła się Viva Polska, której udział wzrósł o 13 proc. do 1,17 proc.
W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem oglądalności w kwietniu 2011 roku pozostała TVN 24 przed kanałami Comedy Central i AXN.

Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w kwietniu 2011 roku także TVN 24.











