„Gazeta Polska Codziennie” i „Puls Biznesu” z dużymi wzrostami reklamowymi, w dół „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” (Top10)

W 2022 roku wydatki na reklamę w dziennikach były o 10 proc. większe niż rok wcześniej. Największych wzrost przychodów reklamowych zanotowała „Gazeta Polska Codziennie” zwiększając je o ponad 35 proc. „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” jako jedyne z czołówki zarobiły na reklamach w skali roku mniej.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Polska Codziennie” i „Puls Biznesu” z dużymi wzrostami reklamowymi, w dół „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” (Top10)
fot. materiały prasowe

W 2022 roku dzienniki zarobiły na reklamach 1,43 mld zł, czyli 10 proc. więcej niż w 2021 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez VAT i rabatów, Kantar).

Pozycję lidera zachowała „Gazeta Wyborcza”, mimo że jej wpływy reklamowe spadły w skali roku o 2,8 proc., do 187,6 mln zł.Tuż za nią uplasowała się „Rzeczpospolita” z przychodami w kwocie 143,4 mln zł – o 8,2 proc. większymi niż w 2021 roku.Trzecie miejsce na podium należy do „Dziennika Gazety Prawnej”, który zarobił na reklamach 125,1 mln zł – 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

W „Super Expressie” reklamodawcy wydali w ub.r. blisko 115 mln zł (+19 proc.), w „Fakcie” – 69,4 mln zł (-5,2 proc.), a w „Pulsie Biznesu” – 57 mln zł (+22,7 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakt-na-czele-sprzedazy-w-iv-kwartale-dgp-liderem-wsrod-e-wydan,7169708336236161a ##

Przychody reklamowe „Dziennika Zachodniego” wyniosły 53,5 mln zł (+14,5 proc.), „Gazety Polskiej Codziennie” – 48,2 mln zł (+35,9 proc.), „Gazety Pomorskiej” – 42,7 mln zł (+21,4 proc.), a „Głosu Wielkopolskiego” – 41 mln zł (+3,5 proc.).

grafika

Sprzedaż „Faktu” spadła do 138 tys. egz.

W 2022 roku średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 138 160 egz. Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 80 433 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media) - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

- Perspektywa rezygnacji z wersji papierowej może wydawać się nieunikniona. Pytanie, czy w takim wypadku jeśli te marki przestałby być gazetami papierowymi, a więc synonimem rzetelności nie zatraciłby swojego zaufania? - komentuje Wirtualnemedia.pl Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes zarządu Media Context.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"