Katarzyna Kieli: Stawiamy na lokalny content - bliski widzom, odzwierciedlający ich świat

- Grupa Discovery stawia na lokalny content, który jest „bliski widzom i odzwierciedla ich świat” -  stwierdziła Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA podczas Impact'21.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Katarzyna Kieli: Stawiamy na lokalny content - bliski widzom, odzwierciedlający ich świat
Katarzyna Kieli, prezes Discovery w regionie EMEA

Podczas wiosennej edycji konferencji Impact’21 jednym z gości debat dotyczących konkurencyjności polskich firm była prezes i dyrektor zarządzająca Discovery EMEA Kasia Kieli. Stwierdziła, że „Discovery jest szczególną firmą, ponieważ jest drugim największym nadawcą telewizyjnym w Europie, ale ma inną strategię niż wielcy, globalni gracze”.

Zaznaczyła, że TVN Grupa Discovery stawia na lokalny content, który jest „bliski widzom i odzwierciedla ich świat”. Dodała, że najlepszym przykładem, który potwierdza tę tezę jest Player.pl i treści, jakie pojawiają się w serwisie – te najchętniej oglądane są produkcjami pochodzącymi z Polski.

- Stawiamy na lokalny kontent, który jest bliski widzom, odzwierciedla ich emocje i świat, kontent amerykański jest tylko dodatkiem. Najlepszym dowodem tego jest player.pl, gdzie najchętniej oglądane produkcje są z Polski, 100 proc. najchętniej oglądanych produkcji jest wyprodukowanych tutaj, w Polsce. Dla przykładu: inwestujemy więcej w produkcje polskie niż w 2017 roku i chociażby na poziomie seriali fabularnych, takich jak "Chyłka". Według badania JustWatch była to najchętniej oglądana produkcja w serwisach streamingowych na polskim rynku, wyprzedzając międzynarodowy hit "Gambit Królowej" - zaznaczyła Katarzyna Kieli. - Mamy przykład naszych produkcji, które znalazły się na Netflixie, np. produkcja TVN "365 dni", która była jednym z hitów na tej platformie - dodała.

Discovery nastawione na treści w segmencie reality

Katarzyna Kieli podkreśliła, że jej zdaniem żyjemy obecnie w „erze wideo”, a polskie produkcje mogą osiągnąć sukces także na zagranicznym rynku. - Eksperymentujemy z contentem - od początku roku wystartowaliśmy z globalną platformą Discovery +, która jest komplementarną platformą do wielkich platform światowych, jak Netflix czy Disney. My funkcjonujemy na zupełnym rynku gatunku telewizyjnego czy contentowego. Wszyscy ścigają się w jednym gatunku filmowym - w serialach fabularnych. Discovery+ jest zdecydowanie nastawiony na content reality, czy inaczej mówiąc: real-life entertainment - objaśniła.

Gośćmi panelu "Cyfrowa przyszłość polskich firm: jak konkurować z globalnymi graczami?" był także prezes InPostu Rafał Brzoska, Krzysztof Krawczyk z CVC Capital Partners oraz prezes Asseco Poland Adam Góral.

Wydarzenie Impact’21 odbywa się 12 i 13 maja w formule online. Na trzech scenach live rozmawiają liderzy w poszczególnych sektorach gospodarki, a dyskusje w tym roku skupiają się głównie na transformacji cyfrowej w każdym z obszarów biznesu, związanymi z pandemią COVID-19 i koniecznością pracy, prowadzenia procesów i rozwiązywania problemów przez internet.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu