Kina i telewizja z największym wzrostem wpływów z reklam. Biedronka i Terg zwiększyły wydatki o ponad jedną trzecią (Top 10)

Po trzech kwartałach br. najwyższy wzrost wpływów z reklam zanotowały kina, telewizja i radio. Reklamodawcy zmniejszyli w tym czasie wydatki w gazetach i na outdoorze. Wśród marketerów największe wzrosty wydatków zanotowały Jeronimo Martins Polska, Terg i Polkomtel.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do września br. reklamodawcy wydali na reklamę w mediach tradycyjnych 26,4 mld zł. Było to 11,1 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, netto, bez rabatów).

Ponad połowa tych wydatków została ulokowana w telewizji – 13,7 mld zł. To 15,4 proc. więcej niż rok temu.Drugim pod względem wpływów z reklam medium było radio z przychodami w kwocie 5,9 mld zł (wzrost w skali roku o 12,7 proc.). Trzecie miejsce pod tym względem zajęły magazyny. W nich reklamodawcy wydali 3,23 mld zł, o 1,2 proc. więcej niż rok temu.

Wydatki na reklamę outdoorową spadły rok do roku o 3,1 proc. - do 1,26 mld zł. Kina zarobiły 1,18 mld zł – 16,6 proc. więcej rok do roku. W gazetach ulokowano 1,01 mld zł co oznacza 2,7 proc. spadek w porównaniu do trzech kwartałów 2018 roku.

Wpływy reklamowe indooru wzrosły z kolei o 2,1 proc. - z 85,3 mln zł do 87 mln zł.

grafika

Biedronka z najwyższym wzrostem wydatków

Największym reklamodawcą tradycyjnych mediów niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Ta farmaceutyczna firma zwiększyła w skali roku wydatki o 7,3 proc., do 1,5 mld zł.

Pozycję wicelidera utrzymuje Lidl Polska z wydatkami w wysokości 629,9 mln zł – o 15 proc. wyższymi rok do roku. Trzecie miejsce na podium zajmuje z kolei Terg, który zwiększył wydatki o 33,2 proc. - do 453,4 mln zł.

Spośród pozostałych reklamodawców  z czołówki 10 o największych wydatkach reklamowych najwyższy wzrost inwestycji odnotowała firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka i drogerii Hebe. Jej budżet na tradycyjne media wzrósł w omawianym okresie o 36 proc., do 380,5 mln zł.

Polkomtel zwiększył wydatki o 28 proc., do 373,9 mln zł. Wydatki Volkswagen Group Polska wzrosły o 22,3 proc., do 363,1 mln zł, a nakłady reklamowe USP Zdrowie - o 22 proc., do 386 mln zł.

Ferrero w tym roku wydało 18 proc. więcej niż rok temu – 446,1 mln zł. O 13,1 proc. wzrosły natomiast wydatki reklamowe Euro-Net Warszawa – do 386,3 mln zł. Z grona największych reklamodawców tylko Natur Produkt Zdrovit zredukował budżet w tradycyjnych mediach – obniżył go o 3,6 proc. w skali roku, z 464,1 mln zł do 447,6 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska