Klienci wybierają kontakt osobisty, list i telefon

Polacy, aby skontaktować się z biurem obsługi klienta, najczęściej wybierają kontakt osobisty, wysyłkę listu pocztą oraz rozmowę przez telefon. Młodsi stawiają na e-mail, pytanie ze strony www i rozmowę on-line.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Według badania Ipsos korzystanie z różnych kanałów komunikacji z dostawcami usług  jest w Polsce zjawiskiem powszechnym. 89% konsumentów przynajmniej od czasu do czasu kontaktuje się z biurem obsługi klienta.

Jak często, niezależnie od rodzaju instytucji (bank,  ubezpieczyciel, dostawca telewizji i usług telekomunikacyjnych, dostawca energii, wody gazu itp.), korzysta Pan/i z poszczególnych kanałów obsługi klienta tzw. BOK?   Polacy poważne sprawy załatwiają metodą tradycyjną. Blisko 70 % badanych udaje się do placówki w sprawach związanych z osobistym kontem bankowym (ROR) oraz lokatami i inwestycjami; 65% – w sprawie ubezpieczenia na życie i ubezpieczenia emerytalnego; 54 % kontaktuje się osobiście z dostawcą wody, gazu i energii.

Natomiast w  kontaktach z dostawcą Internetu, telewizji kablowej i z operatorem telefonów komórkowych badani częściej wybierają infolinię telefoniczną.

Znaczącą rolę w zmianie zachowań klientów i odbiorze nowoczesnych kanałów komunikacji może odgrywać generacja Y (dorastająca w latach 90-tych i późniejszych, z wykształceniem co najmniej średnim, z komputerem, internetem i telefonem komórkowym). Osoby z tej grupy w dużo większym stopniu zaangażowane są w kanały nowoczesne (które bardziej pasują do ich stylu życia). Częściej niż ogół populacji w kontaktach z firmami posługują się e-mailem, infolinią telefoniczną, zapytaniem ze strony www oraz rozmową on-line. Osoby z pokolenia Y mają też o tych kanałach znacznie lepszą opinię, chociaż kanały tradycyjne są dla nich również ważne.

Klienci w kontaktach z biurem obsługi klienta najbardziej cenią sobie skuteczność, fachowość i bezpieczeństwo, w drugiej kolejności – wsparcie, zaangażowanie i zrozumienie. Proste procedury, szybkość i dostępność są znacznie mniej ważne. Nowoczesne kanały używane są wyraźnie rzadziej przez ogół populacji, gdyż pomimo że są szybkie i łatwo dostępne, nie spełniają oczekiwań klientów w zakresie skuteczności, bezpieczeństwa i zaangażowania, które są  potrzebami wyższego rzędu zaspokajanymi właśnie podczas kontaktu osobistego.

Kiedy komunikuję się z biurem obsługi klienta najważniejsze dla  mnie jest…..   Skuteczność, fachowość i bezpieczeństwo są ważne również dla generacji Y. Jednak dla tej grupy, bardziej niż dla ogółu populacji, liczy się także szybkość (szybkość obsługi, szybkość nawiązania połączenia), dostępność (dogodne godziny pracy) i elastyczność.

Badanie przeprowadzono między 4 a 14 lutego 2010 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1012 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/) 3,1% na poziomie ufności 0,95.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów