Klub Producentów Reklamowych zapowiada kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej

Klub Producentów Reklamowych przedstawił w czwartek założenia rozdziału Białej Księgi Komunikacji Marketingowej, dotyczącego przetargów na produkcje reklamowe.

Justyna Dąbrowska
Justyna Dąbrowska
Udostępnij artykuł:
Klub Producentów Reklamowych zapowiada kolejny rozdział Białej Księgi Komunikacji Marketingowej
Spotkanie Klubu Twórców Reklamowych, od lewej: Małgorzata Olczak, Julian Dworak, Marcin Olkowicz

Dokument, który oficjalnie będzie opublikowany w przyszłym tygodniu, zawierać będzie rekomendacje dobrych praktyk w przetargach na produkcje filmów reklamowych. Rozdział wypracowano w ramach Dialogu Branżowego SAR i PSML przy współudziale reklamodawców i producentów.

Rekomendacje dotyczyć będą różnych etapów przeprowadzenia efektywnego procesu przetargowego, m.in. przygotowania briefu, umów o zachowaniu poufności (NDA) czy modeli przetargów (RFI - zapytanie o informacje, RFP - zapytanie o rozwiązanie).

- Punktem wyjścia do rozmów było dla nas to, jak przetargi wyglądają dziś. W przeważającym modelu, wszyscy oferenci pracują w przetargu do jego zakończenia.  Zapraszanych jest kilka domów produkcyjnych, które proponują reżyserów, wyceniają warianty projektu. Klient otrzymuje finalnie kilkanaście ofert, z nich wybiera jedną po negocjacjach, jeśli jest na nie czas. Ten model prowadzenia przetargu jest nieefektywny - mówił na czwartkowej prezentacji Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

W trakcie spotkania wskazano, że wśród osób reprezentujących działy zakupów, klientów, brakuje wiedzy jak uporządkować proces przetargowy. Przyjęto zatem założenie, że Biała Księga ma być odpowiedzią na potrzeby całościowe działów zakupów w tym obszarze. 

W ramach Dialogu Branżowego uczestnicy doszli do wniosku, że kluczowe jest uporządkowanie procesu zakupowego i zbudowanie go w taki sposób, by wszyscy uczestnicy mieli poczucie przewidywalności i efektywności.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/biala-ksiega-branzy-komunikacji-marketingowej-szansa-na-jednolite-zasady-przetargow-musielismy-zbudowac-wzajemne-zaufanie ##

Czym jest Biała Księga Komunikacji Marketingowej?

Dokument wprowadza jednolite dla jego sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. Księgę wypracowano w czasie dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.

Dotychczas opublikowano rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.

Obok produkcji filmów reklamowych, w najbliższym czasie zostaną opublikowane rozdziały  dotyczące obszaru mediów, digitalu, brandingu i badań marketingowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"