Kolejny państwowy gigant gra z WOŚP. Umowa na kilka lat

Firma ubezpieczeniowa PZU podpisała umowę z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy na lata 2025-2027. Pierwszym krokiem w trzyletniej współpracy będzie 33. Finał WOŚP, który odbędzie się w styczniu.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Kolejny państwowy gigant gra z WOŚP. Umowa na kilka lat

Motywem przewodnim styczniowego finału zostało bezpieczeństwo i zdrowie dzieci. Celem zbiórki jest wsparcie onkologii i hematologii dziecięcej. Choroby nowotworowe stanowią drugą co do częstości przyczynę zgonów. W Polsce co roku lekarze diagnozują około 1100 nowotworów wieku dziecięcego. Najczęstszym z nich jest białaczka, chłoniak i nowotwory mózgu.

Dzięki środkom, zebranym 26 stycznia 2025 r., możliwe będzie doposażenie placówek medycznych w sprzęt z zakresu chirurgii onkologicznej, neurochirurgii, diagnostyki onkologicznej i patomorfologii. Trafi on do 18 oddziałów dziecięcych, 17 hospicjów, 5 ośrodków neurochirurgii onkologicznej, 6 ośrodków chirurgii onkologicznej oraz 4 zakładów patomorfologii. Fundacja wesprze również leczenie nieonkologicznych schorzeń hematologicznych, które są jednymi z najczęstszych chorób przewlekłych wśród dzieci.

Grupa PZU podczas Finału i imprez towarzyszących zadba o bezpieczeństwo uczestników. PZU zostanie głównym ubezpieczycielem 33. Finału WOŚP. Firma otworzyła również wirtualną eSkarbonkę, do której można wpłacać środki.

Wspólne akcje edukacyjne i inne projekty

Działania w ramach partnerstwa strategicznego obejmą również Pol'and'Rock Festival, jedno z największych wydarzeń muzycznych w Europie. Podczas festiwalu, PZU i Fundacja WOŚP będą prowadzić wspólne akcje edukacyjne, promując ideę pierwszej pomocy i profilaktyki zdrowotnej. PZU będzie również ubezpieczycielem festiwalu. W ramach trzyletniej współpracy, PZU będzie także partnerem Programu Edukacyjnego „Ratujemy i Uczymy Ratować”. Inicjatywa skierowana jest do uczniów klas I-III szkół podstawowych, którzy w trakcie zajęć nauczą się zasad udzielania pierwszej pomocy. Wsparcie PZU pozwoli na organizację bezpłatnych szkoleń dla nauczycieli, zakup i dystrybucję materiałów dydaktycznych i tworzenie filmów instruktażowych. Dotychczas z programu skorzystały prawie 33 tysiące nauczycieli i ponad 3 miliony dzieci z 13 331 szkół podstawowych, co stanowi ponad 90 procent wszystkich placówek w Polsce.

– PZU to marka ciesząca się dużym zaufaniem i bardzo zaangażowana społecznie. Od lat wspieramy inicjatywy, które sprzyjają budowaniu zdrowych i bezpiecznych postaw społecznych oraz promują aktywny tryb życia – mówi Paweł Wróbel, dyrektor Grupy PZU ds. marketingu, komunikacji i zaangażowań społecznych i podkreśla – Fundamentem współpracy z Fundacją WOŚP są wartości, które wspólnie wyznajemy. Wśród nich są zaufanie i wiarygodność, zaangażowanie społeczne i troska o bezpieczeństwo i zdrowie. Chcemy być blisko i angażować się w budowanie wspólnoty. Nie ma ku temu lepszej okazji niż współpraca z Fundacją WOŚP, której według badań, ufają rzesze Polaków.

Współpraca z Fundacją WOŚP umożliwia PZU partnerstwo w ważnych projektach o ogólnopolskim zasięgu, które angażują wszystkie grupy wiekowe i dają wsparcie najbardziej potrzebującym.

– Bardzo cieszymy się, że do grona naszych partnerów Fundacji dołączają firmy, które podzielają nasze wartości. Wspólnie możemy zrobić wiele dobrego – tworząc razem Finał, Festiwal, ucząc dzieci pierwszej pomocy, działając cały rok! Gramy razem na zdrowie, dbając o to, żeby było kolorowo i bezpiecznie – mówi Jurek Owsiak, prezes zarządu Fundacji WOŚP.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji