„The Sun” traci jedną trzecią ruchu po wprowadzeniu opłat

W ciągu 10 dni od wprowadzenia opłat za treści odwiedzalność serwisu internetowego brytyjskiego dziennika „The Sun” spadła o 36 proc.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Takie dane podała firma analityczna Experian Marketing, według których w ciągu 10 dni od uruchomienia paywalla (1 - 10 sierpnia) udziały „The Sun” spadły z 1,27 do 0,81 proc. Oznacza to, że ruch internetowy na stronie thesun.co.uk spadł o 36 proc. Dla porównania w analogicznym okresie internetowy serwis dziennika „The Times” utracił 66 proc. ruchu po wprowadzeniu opłat za treści.

Analitycy podkreślają, że decyzja o wprowadzeniu opłat za treści w serwisie „The Sun” była korzystna, a utratę 36 proc. ruchu należy traktować jako olbrzymi sukces. Ma to świadczyć o tym, że internauci są coraz bardziej świadomi konieczności płacenia za treści w internecie, a także coraz mniejszej liczby darmowych alternatyw. Na korzyść „The Sun” przemawiają również dodatkowe treści i usługi, za które użytkownicy płacą chętniej. Serwis oferuje bowiem m.in. możliwość oglądania skrótów z meczów Ligi Mistrzów oraz ligi angielskiej, aplikacje mobilne na smartfony i tablety, a także system kuponów ze zniżkami do brytyjskich sklepów i lokali.

grafika

„The Sun” to pierwszy tabloid, który zdecydował się na wprowadzenie opłat za treści. Aktualnie w ramach promocji miesięczna opłata za dostęp do wszystkich usług wynosi 1 funt (więcej na ten temat).

tp
Autor artykułu:
tp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem