Średnia widownia trzech pierwszych odcinków szesnastej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.35, w okresie od 18 września do 16 października br.) wyniosła 1,25 mln osób. Przełożyło się to na 9,91 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 5,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,86 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtuanemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 25 września - śledziło go 1,30 mln osób.

Dla porównania, jesienią ub.r., po trzech pierwszych odcinkach „Komisarza Alexa” śledziło o 120 tys. widzów więcej. Było to średnio 1,37 mln osób, a udział plasował się na poziomie 10,47 proc. w 4+, 5,33 proc. w 16-49 i 6,99 proc. w 16-59.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pelny-obraz-sezon-tvp1,7170106751670401a ##
TVP1 w paśmie nadawania „Komisarza Alexa 16” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym czasie jest TVP2, która emituje wówczas „The Voice of Poland”, a udział stacji wynosi 13,01 proc. Drugie miejsce zajmuje TVN (gł. filmy fabularne; 12,90 proc.), a czwarte - Polsat („Kuchnia” i filmy fabularne; 3,93 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka zajmuje miejsce trzecie.

„Komisarz Alex” oparty jest na niemiecko-austriackiej produkcji zatytułowanej „Komisarz Rex”, producentem wykonawczym polskiej wersji jest spółka Water Color Studio.











