DDB Warszawa dzieli się strategią dla marek w czasie kryzysu wywołanego pandemią

Agencja DDB Warszawa przygotowała specjalną prezentację, w które radzi markom, jakie działania powinny podejmować w czasie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
DDB Warszawa dzieli się strategią dla marek w czasie kryzysu wywołanego pandemią
Szymon Gutkowski, dyrektor zarządzający DDB Warszawa

W ramach tej akcji powstała licząca ponad 70 stron prezentacja, w którym eksperci agencji opisują najpierw (m.in. na bazie doświadczeń z rynku chińskiego), jakie etapy następują po sobie kolejno w czasie kryzysu wywołanego pandemią.

Opisuje działania podejmowane przez różne firmy i różne marki na kolejnych etapach, wskazuje aktualne potrzeby konsumentów i marek. Prezentuje też rozwiązania, które mogą pomóc markom odnaleźć się w nowej, zmiennej sytuacji.  - Doświadczenia z pandemii w Azji pokazują, że firmy które dały coś od siebie społeczeństwu w trakcie kryzysu - zdecydowały się zaangażować i zadbać o wspólne dobro - zostaną docenione. Od naszej reakcji dziś może zależeć lepsze wejście w realia post-pandemiczne prowadzonych przez nas marek - mówi autor raportu Marcin Trzepla, senior strategic planner w DDB Warszawa.

grafika

Jakub Eichelberger, deputy managing director w agencji dodaje, że np. jednym z wniosków zaproponowanych w raporcie jest prosta konstatacja, że pandemia przeminie, ale zmiany które być może zostaną na dłużej.  - Marki, które teraz wykażą się większym zrozumieniem zmieniających się potrzeb, lepiej odnajdą się w nowej rzeczywistości – dodaje Jakub Eichelberger.

grafika

Marcin Trzepla, senior strategic planner w DDB Warszawa podkreśla, że w tym momencie, w początkowej fazie kryzysu, w której się znajdujemy, najważniejsze zdają się szybkość reakcji i elastyczność. - Na dobrą sprawę nie wiemy, co będzie dalej. Za dwa tygodnie, miesiąc? Te cechy są kluczowe, aby w dynamicznie zmieniającej się sytuacji móc poprowadzić marki, dla których pracujemy przez wzburzone morze, na którym obecnie się znajdujemy.  amiętajmy, że sytuacja w której się znaleźliśmy minie. Wtedy zdolność i otwartość na zmiany oraz wiedza nt. nowych realiów będzie absolutnie niezbędna, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości, dostosować swój biznes i nadrobić straty. Niezależnie, którą drogę i jakie działania obierzecie dla swoich marek - bądźcie zdrowi, dbajcie o siebie i innych oraz w miarę możliwości siedźcie w domach. Ten czas jest testem solidarności, który mam nadzieję wszyscy zdamy wzorowo – radzi Marcin Trzepla.

grafika

Jakie działania komunikacyjne powinny w obecnej sytuacji podejmować marki? Według Jakuba Eichelbergera nie ma jednej odpowiedzi dla wszystkich kategorii i wszystkich marek. Są produkty, na których zakup jesteśmy otwarci albo których potrzebujemy nawet bardziej, a są takie, których zakup zostaje odroczony. - Pamiętajmy jednak, że ścieżka zakupowa w wielu kategoriach może być  bardzo długa i fakt, że jutro nie pójdziemy do sklepu i nie kupimy danego produktu nie znaczy, że już dziś albo w drugim tygodniu siedzenia w domu, nie zaczniemy planować zakupu, porównywać i marzyć. Komunikacja, również produktowa, może w tym pomóc. Kluczowe jest jednak to,  żeby dobrze rozpoznać aktualną potrzebę i ewolucję ścieżki zakupu. Również tej psychologicznej, czy emocjonalnej - podkreśla Eichelberger.

Szymon Gutkowski, managing director w DDB Warszawa podkreśla, że o wizerunku marki można myśleć jak o wizerunku człowieka. - Prawdziwą twarz zwykle pokazujemy w trudnych sytuacjach, kiedy bezinteresownie robimy to, w co wierzymy. Dlatego działania CSR firm są tak ważne w momencie każdego kryzysu społecznego. Trzeba jednak uważać i tak planować inicjatywy, żeby nie były przez nikogo interpretowane jako próba zbijania kapitału na trudnej sytuacji. Dlatego działania powinny być prawdziwe i adekwatne – zaznacza nasz rozmówca.

from

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"