Komunikacja cyfrowa ważna dla internautów przy zakupach

Prawie dla wszystkich aktywnych internautów przy wyborze produktów i usług przydatna jest komunikacja online - wynika z badania IAB Polska.

km
km
Udostępnij artykuł:

97% ankietowanych użytkowników sieci dokonało kiedykolwiek zakupu przez internet, a 95% rozważa e-zakupy w przyszłości.

Kluczową rolę w procesie zakupowym odgrywa komunikacja cyfrowa. Do najważniejszych źródeł informacji należy reklama, czyli tzw. "media paid" (90%).

Kolejne pod względem ważności są tzw. "media owned", czyli wszelkie kanały kontrolowane przez markę, takie jak strona www, profil marki w serwisie społecznościowym, mobilna wersja serwisu, aplikacja, sklep internetowy, wirtualny katalog itp. - wymienia je przeszło trzy czwarte badanych (76%).

Duże znaczenie mają także opinie w sieci, tworzone przez internautów, czyli tzw. "media earned" - są one wsparciem w procesie zakupowym dla ponad dwóch trzecich badanych (67%). W sumie 95% badanych korzysta z różnych form komunikacji cyfrowej w procesie zakupowym produktów i usług.

grafika
grafika

Badanie IAB U&A 2012’Q4 zostało zrealizowane w grudniu 2012 roku metodą wywiadów internetowych CAWI na panelu ResearchNow. Objęto nim 797 polskich aktywnych użytkowników sieci, czyli osoby które korzystają z internetu codziennie lub prawie codziennie. Próba została dobrana tak, aby odzwierciedlać populację aktywnych internautów ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz województwo. Struktura została oparta o dane z badania NetTrack MillwardBrown.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"